Często zadawane pytania



Rowery

Tak, ale tylko wtedy, gdy upewnisz się, że nie ściskasz ani nie zgniatasz rur ramy. (korzystaj z dedykowanych bagażników do ram karbonowych)

Nie, nie można usunąć ograniczenia prędkości. Wszelkie manipulacje przy jednostce napędowej spowodują utratę gwarancji i mogą naruszyć wymogi prawne.

Tak, akumulator posiada system mocowania. Do odczepienia akumulatora z ramy potrzebny jest klucz (w niektórych modelach jako opcja).

Tak. Podobnie jak w przypadku zwykłych rowerów, jeśli jednostka napędowa jest wyłączona, nadal jesteś w stanie pedałować. W przypadku elektrycznej zmiany biegów Shimano DI2, nawet jeśli zabraknie Ci prądu w trakcie jazdy, nadal masz 100 "awaryjnych" zmian biegów.

Tak, wszystkie jednostki napędowe montowane w rowerach elektrycznych SCOTT posiadają “tryb prowadzenia” (do 6km/h).

Rowery elektryczne typu 1 o małej prędkości wspomaganej pedałami: Pomoc ustaje przy prędkości 25kmh. Wszystkie rowery SCOTT należą do KLASY 1.

Rowery elektryczne typu 2 o małej prędkości wspomagane manetką gazu. Wspomaganie ustaje się przy prędkości 25kmh. W porównaniu do klasy 1 rower może być wyposażony w manetkę gazu oprócz pedałów.

Rowery elektryczne ze wspomaganiem pedałowania o prędkości typu 3: Wspomaganie ustaje przy prędkości 45kmh. W porównaniu z klasą 1 rower można wyposażyć oprócz pedałów w manetkę gazu.

Rowery typu hardtail są lżejsze i bardziej wydajne na równych ścieżkach i drogach, ale są mniej wygodne i mniej stabilne, gdy tylko teren zaczyna być nierówny.

Rowery z pełnym zawieszeniem są bardziej przystosowane do jazdy po wyboistych szlakach, tylne zawieszenie zapewnia dodatkową przyczepność, a w rezultacie rower jest bardziej komfortowy w trudnym terenie. Wszystkie rowery elektryczne SCOTT z pełnym zawieszeniem są wyposażone w system zawieszenia TwinLoc, aby zawsze optymalizować jazdę.

Solace oferuje komfortową jazdę dzięki swojej wytrzymałości, geometrii i zastrzeżonemu przez SCOTT systemowi Shock Damping System (SDS), który zwiększa komfort poprzez absorpcję wstrząsów. Addict zaś jest jednym z najlżejszych rowerów produkcyjnych na rynku. Rama i widelec ważą mniej niż 1 kg.

Jeśli chcesz dowiedzieć się dokładnie, jakiego zestawu sterów potrzebujesz, możesz znaleźć ich symbol wygrawerowany na oryginalnym zestawie (np 45x45 lub 45x36), lub zgłoś się do najbliższego serwisu SCOTT. Nowe stery lub łożyska można kupić u lokalnego dealera SCOTT.

Z przodu każdego mocowania koła znajdują się małe śruby imbusowe, którymi można regulować położenie koła.

Używanie trenażerów turbo/smart nie jest dozwolone w przypadku ram karbonowych Scott/ Bergamont/Bold, jeśli chcesz używać takiego urządzenia, robisz to na własne ryzyko, a SCOTT sports SA nie ponosi żadnego ryzyka ani odpowiedzialności. Żadne roszczenie gwarancyjne nie zostanie uznane w takim przypadku.

HMF to wysokomodułowa matryca włókien węglowych pozwalająca na produkcję lekkich ram. HMX (High Modules Extreme) wykorzystuje włókna o wyższych modułach, pozwalając nam na użycie jeszcze mniejszej ilości materiału niż HMF, co skutkuje jeszcze lżejszą ramą, która zachowuje co najmniej te same właściwości jezdne i wytrzymałość co rama HMF. (http://carbonexperts.scott-sports.com/pl/index.html)

Istnieje wiele typów i rozmiarów łożysk suportu stosowanych w rowerach SCOTT. Najłatwiejszym sposobem określenia rozmiaru i typu suportu stosowanego w Twoim rowerze jest wizyta w autoryzowanym serwisie lub sprawdzenie specyfikacji technicznej posiadanego przez Ciebie modelu w naszym archiwum rowerowym (https://www.scott.pl/archives/)

Tak, SCOTT sprzedaje wyłącznie rowery elektryczne z funkcją wspomagania pedałowania. Oznacza to, że jeśli nie pedałujesz, nic się nie dzieje. Wspomaganie to wynosi od +50% dodatkowej mocy do +300% w zależności od trybu.

Pielęgnacja i naprawa roweru

W celu dłuższego przechowywania zalecamy przechowywanie akumulatora naładowanego do ok 50% w temperaturze otoczenia, najlepiej pomiędzy 18-20° Celsjusza. Unikaj pozostawiania akumulatora na rowerze podczas zimnych nocy lub bezpośredniego wystawiania jej na działanie słońca.

W przypadku akumulatorów litowo-jonowych nie ma znaczenia okresowe ładowanie. Ponieważ wszystkie rowery SCOTT są wyposażone w akumulatory li ION, można je ładować według własnego uznania*. * Podczas pierwszego cyklu ładowania należy zapoznać się z instrukcją obsługi i postępować zgodnie ze wskazówkami.

Zawsze używaj oryginalnego akumulatora i oryginalnej ładowarki aby uniknąć jakichkolwiek problemów lub uszkodzeń.

Wszystkie klucze SCOTT E-Bike są zaopatrzone w numer seryjny. Jak tylko otrzymasz swój rower, zarejestruj swój klucz na stronie https://mobilesecurity.abus.com/users/register (BOSCH). Dzięki temu będziesz mógł w każdej chwili zamówić klucz zastępczy.

Jeżeli jednak nie posiadają Państwo tego numeru, prosimy o kontakt ze swoim sprzedawcą SCOTT.

Każdy sprzedawca SCOTT powinien być w stanie Ci pomóc; w przypadku zgłoszeń gwarancyjnych, będziesz musiał dostarczyć protokół przekazania roweru z Twoim nazwiskiem.

Wsiadanie do samolotu z rowerem elektrycznym wymaga specjalnych zezwoleń, prosimy o kontakt z linią lotniczą przed rezerwacją biletu.

Konserwacja jest dość ograniczona i prosta. Samodzielnie możesz go umyć, nałożyć olej na łańcuch, wytrzeć go i sprawdzić zużycie klocków hamulcowych. Zalecana jest wizyta co 3 miesiące u lokalnego dealera, aby uniknąć wszelkich problemów mechanicznych.

Ponieważ rower elektryczny jest wodoodporny, można go myć tak, jak zwykły rower.

Aby zwiększyć trwałość łożysk, nie należy używać myjki wysokociśnieniowej. Po umyciu, wytrzyj rower i nasmaruj łańcuch odrobiną oleju, aby zwiększyć żywotność twojego układu napędowego. Zalecamy również przetarcie płytek styków elektrycznych akumulatora.

Zarówno silnik jak i akumulator są wodoodporne, więc nie ma problemu z jazdą w mokrych warunkach.

Boa to opatentowany system wiązania składający się ze stalowych koronek, nylonowych prowadnic i mechanicznego kołowrotka, zaprojektowany z myślą o wyeliminowaniu długiej listy niedociągnięć występujących w tradycyjnych systemach (sznurówki, rzep, etc)

W rzadkich przypadkach pęknięcia linki Boa (mniej niż 5% naszych linek jest zwracanych z powodu pęknięcia) możesz, tak jak w przypadku tradycyjnej linki, związać ją w węzeł. Niskie tarcie linek Boa będzie wymagało trzech bardzo ciasnych węzłów, abyś mógł wrócić na szlak, zjazd lub do domu.
  • Wiele specjalistycznych sklepów snowboardowych i rowerowych jest dobrze wyszkolonych w wykonywaniu napraw Boa i często mają dostępne zapasowe linki i części.
  • System Boa został zaprojektowany tak, aby był przyjazny dla użytkownika przy naprawach i wymianach. Możesz poprosić o darmowe części zamienne online dzięki naszej gwarancji Boa Dialed In for Life oraz obejrzeć instrukcje i filmy do pobrania. Większość pierwszych napraw zajmuje kilka minut, ale przy odrobinie doświadczenia wymiana linki ze szpulą może zająć mniej niż 120 sekund.

Wymiana linek Boa jest szybsza niż założenie nowego sznurowadła. Zobacz https://www.boafit.com/en-gb/support/repair-guides

Boa Technology gwarantuje rolkę i linki Boa Closure System przez cały okres użytkowania produktu.

Jest to gwarancja Boa Dialed In for Life. https://www.boafit.com/en-gb/support/warranty

SCOTT nie oferuje malowania lub przemalowywania używanych ram.

Niestety nie jest to możliwe, ponieważ ze względu na kwestie praw autorskich SCOTT nie oferuje takich zestawów.

SCOTT nie oferuje żadnych usług naprawczych dla karbonowych ram rowerowych. Nie zalecamy naprawiania rowerów w których włókna węglowe zostały uszkodzone. Włókna węglowe mogą być uszkodzone w stopniu znacznie przekraczającym to, co można dostrzec podczas oględzin, dlatego nie zalecamy naprawy uszkodzonych ram karbonowych.

Dopasowanie i rozmiar

Rozmiar ramy przeważnie znajduje się w numerze seryjnym Twojego roweru (np. 52, 54, 56 dla roweru szosowego lub S, M, L dla MTB). Jest on również umieszczony na ramie w pobliżu miejsca łączenia rury górnej z rurą podsiodłową.

Na dobór właściwego rozmiaru roweru może mieć wpływ kilka zmiennych, między innymi elastyczność czy osobista antropometria. Tabela rozmiarów SCOTT, którą można znaleźć na naszej stronie internetowej, stanowi solidny punkt wyjścia do wyboru właściwego rozmiaru ramy. Zalecamy zakup nowego roweru u autoryzowanego dealera SCOTT. Nasi dealerzy mają bogate doświadczenie w doborze właściwego rozmiaru ramy i odpowiednio dopasują rower. Jeśli potrzebujesz profesjonalnego doboru roweru tzw. „bike fitting”, radzimy odwiedzić dealera SCOTT, który oferuje taką usługę we współpracy z RadLabor, partnerem SCOTT Sports w zakresie systemu doboru sprzętu.

Ponieważ rzeczywiste rozmiary i oznaczenia mogą się różnić się od siebie w przypadku różnych producentów, zalecamy sprawdzić rzeczywistą szerokość opony ppodczas montażu. Zalecamy 4 mm przerwy między oponą, a tylnym trójkątem po obu stronach, aby mieć wystarczający prześwit w błotnistych warunkach.

Waga kompletnych rowerów znajduje się na stronie internetowej SCOTT w specyfikacji technicznej danego modelu.

Ogólnie rzecz biorąc, zalecamy, aby nie przekraczać 110kg. Więcej szczegółów można znaleźć w instrukcji ogólnej . Uwaga: rowery dziecięce są zaprojektowane dla łącznego limitu wagi 50kg.

Technologie i specyfikacje

Wszystko co związane z jednostką napędową musi być wykonane przez producenta ze względów bezpieczeństwa i ochrony.

Można używać tylko oryginalnej ładowarki, jeśli zgubiłeś swoją ładowarkę skontaktuj się ze sprzedawcą.

Akumulatory we wszystkich rowerach SCOTT można wyjąć bez użycia narzędzi; w większości modeli potrzebny jest klucz do otwarcia zamka systemu mocowania.

Teoretycznie nie ma maksymalnej prędkości dla rowerów elektrycznych; Jednak powyżej pewnej prędkości silnik wyłączy wspomaganie:
  • 45 kmh: ograniczenie prędkości dla rowerów typu "Speed" (typ 3)
  • 25 kmh: ograniczenie prędkości dla rowerów typu "klasycznego (typ 1)

Moment = moc, którą otrzymujesz z silnika, gdy naciskasz na pedały. Im wyższy moment obrotowy, tym bardziej dynamiczny będzie rower, gdy zaczniesz ponownie pedałować na przykład po zatrzymaniu się.

Wysoki moment obrotowy lepiej nadaje się do roweru górskiego (75Nm +/- maksimum), a niższy moment obrotowy będzie lepszy dla roweru miejskiego (45Nm +/- maksimum)

Obecnie większość akumulatorów (500wh) potrzebuje około 4,5-5 godzin do całkowitego naładowania i mniej niż 3 godziny do naładowania 80%.

Zintegrowane i niezintegrowane akumulatory działają tak samo. Zintegrowany akumulator poprawia wygląd roweru i zmniejsza ryzyko uderzeń, ponieważ jest chroniony przez ramę. Dodatkowo, integracja akumulatora zmniejsza ryzyko kradzieży.

Akumulatory niezintegrowane: akumulator jest całkowicie widoczny na rowerze.

Akumulatory półzintegrowane: akumulator jest częściowo ukryty wewnątrz ramy.

Akumulatory zintegrowane: akumulator nie jest w ogóle widoczny; jest bezpośrednio zamontowany wewnątrz ramy.

Technologia Li ION zastępuje akumulatory oparte na kwasie. Są one lżejsze, działają 3 do 4 razy dłużej i są bezpieczniejsze (podobna technologia jak w Tesli czy wiertarce).

Im wyższa wartość Wh, tym teoretycznie większy dystans można pokonać. W rzeczywistości należy wziąć pod uwagę wiele czynników:
  • Waga roweru: im cięższy jest rower, tym więcej energii potrzebuje do napędzenia. W SCOTT waga i wyważenie roweru jest zawsze kwestią kluczową.
  • Jakość silnika: płynny i inteligentny silnik pozwoli zaoszczędzić energię i zwiększyć zasięg. Rowery SCOTT są wyposażone w silniki Mahle, TQ i Bosch, które są prawdziwym wzorem na rynku napędów. Silniki są również dostosowane do rodzaju roweru, na przykład rower miejski będzie miał inne ustawienia w porównaniu z rowerem terenowym.
  • Środowisko: jakość drogi, wiatr, temperatura, nachylenie drogi, wszystko to odgrywa ważną rolę.
  • Przejechanie 80 km* z baterią 500Wh jest dobrym punktem odniesienia dla roweru górskiego i 100 km dla roweru miejskiego.
  • *w trybie eco z rowerzystą o wadze 80kg.

Łatwym sposobem na wyjaśnienie tego jest to, że "Ah" jest podobne do zbiornika paliwa w samochodzie, ale w przypadku roweru elektrycznego.

Obie te wartości odnoszą się do pojemności akumulatora. Im wyższe są te liczby, tym większy zasięg ma rower, ale tym większy, cięższy i droższy jest akumulator. Standardowa pojemność to 500wh.

500Wh= napięcie (36v)*prąd (15Ah)

Wolty odnoszą się do mocy akumulatorów. Rowery elektryczne zazwyczaj używają akumulatora 36 V jako dobrego kompromisu pomiędzy momentem obrotowym a wydajnością akumulatora.

Kontrola trakcji to środkowe ustawienie manetki TwinLoc w rowerach takich jak Spark czy Genius. To ustawienie zmniejsza ugięcie, dając lepszy kąt główki podczas wspinaczki i pozwala amortyzatorowi szybciej się rozprężać, utrzymując pedały wyżej nad przeszkodami podczas jazdy pod górę.

TwinLoc to opatentowana przez SCOTT dźwignia montowana na kierownicy, która kontroluje 3 ustawienia skoku i blokadę widelca, dzięki czemu możesz trzymać obie ręce na kierownicy przez cały czas. Przeczytaj więcej o technologii TwinLock https://www.scott-sports.com/pl/pl/nude-suspension-technology

Wszystkie nasze rowery z pełnym zawieszeniem posiadają możliwość ustawienia zawieszenia, jednak jego zakres i sposób będzie zależał od przeznaczenia roweru. W większości przypadków za szybkie ustawienie odpowiada manetka TwoinLoc.
  • Rowery freeride i downhill oferują różne ustawienia skoku, ale nie można ich regulować w locie
  • Obejrzyj film o TwinLoc, aby uzyskać więcej informacji.

Inne

Dla własnego bezpieczeństwa zawsze zakładaj kask podczas jazdy na rowerze lub rowerze elektrycznym. W przypadku rowerów Speed-pedelec może być wymagany kask motocyklowy lub NTA 8776. Należy zapytać sprzedawcę i sprawdzić w PORD.

Rower można zarejestrować tutaj https://www.scott.pl/rejestracja/. Prosimy o zachowanie dowodu sprzedaży, ponieważ jest on zawsze wymagany do okazania przy reklamacji produktu.

Wszystkie spodenki rowerowe SCOTT posiadają zintegrowaną wkładkę w przypadku spodenek typu tight fit lub wyjmowane wewnętrzne spodenki z wkładką w przypadku spodenek typu loose fit. Każdy rowerzysta powie Ci: "Żadnej bielizny pod wkładką - nigdy"! Nasze spodenki z wkładką zostały zaprojektowane w taki sposób, że nie musisz nosić niczego pod spodem. Noszenie bielizny pod wkładką spowodowałoby tylko otarcia i otarcia, przez co stałyby się bardzo niewygodne.


Chcesz
wiedzieć więcej?

Zapisz się do naszego
Newslettera i otrzymuj
najnowsze informacje.


Newsletter