TECHNOLOGIA ZAWIESZENIA

Dzięki naszej bliskiej współpracy z firmą Fox, stworzyliśmy nie tylko unikalne połączenie widelca i amortyzatora, ale również zapewniamy najbardziej zaawansowany system zawieszenia na rynku.

Od ponad dekady inżynierowie firmy SCOTT projektują systemy zawieszenia, które zapewniają użytkownikowi pełną kontrolę nad rowerem na szlaku. Pierwszy system kontroli trakcji posiadał rewolucyjne rozwiązanie: prace w trzech trybach pozwalającą na kontrolę tylnego zawieszenia i geometrii przez manetką montowaną w kierownicy. Nasze systemy zawieszenia, w odróżnieniu od „inteligentnych” systemów innych producentów, które decydują za użytkownika co dla niego jest najlepsze dają użytkownikowi wybór. Kolejny system zawieszenia - TwinLoc łączył przednie i tylne zawieszenie posiadał dwa tryby pracy, każdy z inną geometrią. TwinLoc ponownie oferował pełną kontrolę zawieszenia poprzez łatwo dostępną manetkę montowaną na kierownicy.

Od tego czasy stworzyliśmy strategiczne partnerstwo z FOX w celu wprowadzenia unikalnej technologii SCOTT do sprawdzonych damperów - każdy z nas pamięta NUDE.
Aby dalej rozwinąć system zawieszenia kontynuowaliśmy współpracę z firmą FOX i stworzyliśmy FOX NUDE DPS - tylni amortyzator z Traction Control. Czy ścigasz się na poziomie Pucharu Świata, czy jesteś na przejażdżce w górach trzy tryby pracy dampera FOX: Lockout, Traction Control i Descend, zapewniają ci najwyższą jakość najbardziej rozwiniętego systemu kontroli zawieszenia na Ziemi. Niezależnie od tego na jakiej ramie z pełnym zawieszeniem jeździsz, masz idealny rower żeby podjąć każde wyzwanie.

Mocowanie Trunnion – krótszy, zwarty damper


Przy projektowaniu rowerów Spark i Genius naszym celem było stworzenie bardzo lekkiego a jednocześnie wysokiej jakości zawieszenia. Zamieniliśmy pojedynczą oś górnego linku na układ linków wahacza, co pozwoliło nam osiągnąć charakterystykę zawieszenia niemożliwą do osiągnięcia wcześniej.
Drgania są teraz przenoszone na wzmocnioną główną oś obrotu i obszar dolnego wspornika dzięki czemu mogliśmy zaprojektować lżejszą ramę. Górna rura nie musi dłużej być odporna na drgania, więc może być lżejsza. Zastosowaliśmy nowy metryczny standard damperów Trunnion. Mocowanie Trunnion pozwoliło nam stworzyć bardzo kompaktową ramę i amortyzator. Korpus dampera znajduje się pomiędzy dwoma dolnymi śrubami mocującym co daje naszym partnerom od zawieszenia większą wolność projektowania. Damper ma większy skok przy tej samej długości całkowitej.

Przez odwrócenie amortyzatora do góry nogami możemy w pełni zintegrować go z ramą, co daje nam kilka korzyści. Mocowanie Trunnion ma taką samą szerokość jak dolna rura i główna oś obrotu, dzięki temu możemy stworzyć nowy projekt ramy w tym krytycznych miejscu. Brak ciasnych przejść w konstrukcji i drobnych elementów pozwala na stworzenie efektywnej ciągłej struktury karbonowej. Materiał dodany aby wzmocnić zamocowanie amortyzatora usztywnia połączenie pomiędzy dolną rurą, główną osią obrotu i dolnym wspornikiem co jest kluczowe dla sztywności. Odwrócony amortyzator powoduje obniżenie środka ciężkości, dając większą stabilność a kabel systemu TwinLoc może być swobodnie przeprowadzony do dolnej rury. Nieamortyzowana masa jest zmniejszona ponieważ tłok tłumika połączony jest z linkiem a nie z korpusem dampera, który musi się poruszać podczas pracy zawieszenia. Dzięki temu zawieszenie może reagować szybciej.

FOX NUDE DPS


NUDE DPS ze swoim podwójnym systemem tłoczków jest najlepszym jak do tej pory systemem FOX XC/Trail. Ma najlepszą kontrolę dobicia, odbicia, dostrajalność oraz szeroki zakres zdalnej regulacji i sztywność w trybie „ climbing”. Podobnie jak w damperze FIT4 tryb open ma możliwość regulacji.
Współpracowaliśmy z FOX aby stworzyć nie tylko najlepszy obecnie amortyzator XC/Trail ale również, żeby stworzyć najlepszy zoptymalizowany amortyzator SCOTT XC/Trail.
Co sprawia, że NUDE DPS jest lepszy niż Float DPS?
Odpowiedź leży w naszej unikalnej kontroli trakcji i regulacji skoku, które pozwalają na zmianę skoku zawieszenia podczas jazdy oraz regulację geometrii.
Amortyzator FOX NUDE DPS ma trzy tryby:
1) Descend = pełna objętość powietrza, płynna praca.
2) Traction Control = zmniejszona objętość powietrza, zmniejszony skok i zmieniona geometria, zwiększone tłumienie.
3) Lockout = zmniejszona objętość powietrza i zablokowana amortyzacja

FOX EVOL AIR SLEEVE


Opcją dla NUDE DPS jest EVOL Air Sleeve.
Nowy product EVOL ma negatywną komorę powietrza, która pozwala udoskonalić pracę dampera NUDE. EVOL znacząco zmniejsza siłę inicjowania skoku, zapewniając znakomite osiągi na niewielkich wybojach. System jest również bardziej linearny i zapewnia większe wsparcie w środkowej części skoku oraz lepszy opór przy dobiciu.
Wybrane modele Genius są wyposażone w EVOL Air Sleeve.

DAMPER FIT4


DAMPER FIT4 jest wynikiem 10 lat pracy firmy FOX.
Jest lżejszy od poprzednika, ma lepszą płynność pracy i dostrajalność.
Trzy tryby: otwarty, średni i twardy oraz szeroki zakres tłumienia wolnej kompresji pozwalają osiągnąć niezrównana wszechstronność na szklaku.
Dorzuć najlepszą wydajność odbicia i masz damper, który nie ma sobie równych. Współpracowaliśmy z FOX aby stworzyć widelec o tłumieniu, które pasuje do naszych amortyzatorów. Wszystkie modele Spark i Genius mają tryb czułego tłumienia, który współdziała z naszym systemem TwinLoc i pozwala zmieniać tryby tłumienia za pomocą ruchu kciuka.



SYSTEM ZAWIESZENIA TWINLOC

IDEALNY ROWER NA KAŻDĄ TRASĘ


Z TwinLoc użytkownik może efektywnie kontrolować całą ramę, widelec i amortyzator razem, jako system.
Czemu to ma znaczenie?
Rower ze skokiem zawieszenia 150mm poprawnie ustawiony ma większe ugięcie wstępne niż rower z 130mm. Dzięki tym dodatkowym milimetrom jazda daję większą radochę i większe możliwości przy zjeździe. Ale większe ugięcie wstępne może mieć niekorzystny wpływ na geometrię i zachowanie przy podjeździe. Wtedy znaczenia nabiera TwinLoc. TwinLoc pomaga zniwelować negatywny efekt większego ugięcia wstępnego przez dostosowanie tłumienie kompresji dampera, ale również krzywej ugięcia - bardzo ważny aspekt systemu SCOTT TwinLoc. W trybie Trail amortyzator jest nie tylko twardszy ale ma krótszy dynamiczny skok.
Skutek?
Wyżej położone siedzenie roweru, ostry kąt siodełka pomaga przy podjazdach a rower staje się bardziej zwinny. Oferujemy również trzeci tryb - pełne zablokowanie amortyzacji dla najbardziej efektywnych podjazdów.



Te unikalne możliwości ustawienia optymalizują geometrie do wspinania się, nawet w rowerach o dłuższym skoku. Możemy wyeliminować efekt “pompowania” zawieszenia podczas pracy, który może osłabić skuteczność pedałowania, ale nie eliminujemy fanu 150mm skoku przy zjeździe. Z TwinLoc nasz Spark i Genius wspinają się tak dobrze jak rowery o mniejszym skoku a zjeżdżają tak dobrze jak te z większym.
Możesz zmieniać tryby w zależności od trasy, jechać szybciej i dobrze się bawić niezależnie czy bierzesz udział w wyścigu, w wypadzie w góry czy jedziesz do znajomych.

TRZY POZYCJE, JEDEN CEL: NAJBARDZIEJ EFEKTYWNA JAZDA W KAŻDEJ SYTUACJI


Amortyzator FOX NUDE DPS ma trzy pozycje: Lockout, Traction Control i Descend.
W trybie Lockout zmniejszona jest objętość powietrza i zablokowana amortyzacja aby zapewnić ostrzejszą geometrię, która jest bardziej efektywna przy wspinaniu się.
W trybie Traction Control zmniejszona jest objętość powietrza i zwiększone tłumienie co wpływa na efektywniejsze ugięcie wstępne i trakcje podczas pedałowania.
W tym trybie też mamy zmniejszony i bardziej progresywny skok zawieszenia, zmniejszone ugięcie wstępne i dostosowaną geometrie.
W trybie Descend jest pełna objętość powietrza w amortyzatorze, co daje jego płynną pracę i niższą pozycję wstępnego ugięcia dla efektywnych zjazdów.

ZDALNE STEROWANIE. KRZYWA AMORTYZACJI - WIĘKSZA CZUŁOŚĆ, WIĘKSZE WSPARCIE, LEPSZA KOŃCOWA PROGRESJA


Nowy układ gwarantuje lepsze całościowe działanie zawieszenia.
Możemy osiągnąć bardziej stałe przełożenie, które przenosi mniej sił na amortyzator podczas pracy zawieszenia.
To oznacza, że zawieszenie jest bardziej czułe na początku skoku, kiedy czułość na niewielkie dobicie jest krytyczna, ale oferuje więcej wsparcia przez ugięcie wstępne, co jest ważne podczas pedałowania i zachowania na zakręcie.

2-POZYCJE DOSTOSOWANIA OBJĘTOŚCI POWIETRZA, SKOK KOŁA ZREDUKOWANY O 20%


2 pozycje dostosowania objętości powietrza pozwalają rowerom wyposażonym w TwinLoc otrzymać dwie odrębne krzywe ugięcia. Zarówno pojedyncza komora powietrzna jak i dwie komory pozwalają na dwie niezależne geometrie i tryby skoku. Kiedy mniejsza pojedyncza komora jest używana - jest mniejsza objętość powietrza w amortyzatorze, co prowadzi do krótszego skoku, mniejszego ugięcia wstępnego i ostrzejszej geometrii dla idealnego podjeżdżania.
Kiedy korzystamy z obu komór, objętość powietrza wzrasta co pozwala na ugięcie wstępne w otwartej pozycji, oferuje to więcej negatywnego skoku i więcej skoku dostępnego do wykorzystania przy krzywej ugięcia specjalnie dobranej do trybu pełnego otwarcia.
W efekcie końcowym, dzięki tej technologii mamy dwa rowery w jednym.
Żaden inny system na rynku tego nie zapewnia.