Opublikowano: 2019-03-17 10:31:22

Nino Schurter i Lars Forster celują wysoko na 2019 Cape Epic

Schurter & Forster mierzą wysoko na Cape Epic

"Tour de France kolarstwa górskiego" - wszystko o starcie. Za sprawą Schurtera / Forstera i Frischknechta / Heynsa, z SCOTT-SRAM, wszystkie oczy skierowane są na Południową Afrykę.



Cape Town, Południowa Afryka. 8 dni, 624 kilometry i 16650 metrów przewyższeń. "Tour de France kolarstwa górskiego", jest otwarciem sezonu wyścigowego dla SCOTT-SRAM. Oczekiwania są wysokie, biorąc pod uwagę najnowsze okoliczności, zespół SCOTT-SRAM zdecydował się na ostatnią zmianę w parowaniu zespołu. Mistrz olimpijski Nino Schurter będzie teraz ścigał się z mistrzem Europy Larsem Forsterem, podczas gdy Andri Frischknecht - zwycięzca SWISS Epic 2018 i zwycięzca etapowy CAPE Epic 2017 - tworzy drużynę DSV-SCOTT-SRAM z południowoafrykańskim mistrzem maratonu Gertem Heynsem.


World Champion N1NO Schurter i Mistrz Europy  Lars Forster będą tworzyć duet na tegorocznym 2019 Cape Epic. Zdjęcie: Margus Riga

 

Tuż przed wyjazdem do RPA Nino, Lars i Andri przeprowadzili coroczny wydolnościowy test przed sezonem w Szwajcarskim Instytucie Sportu w Magglingen. Wszyscy są w doskonałej formie fizycznej. Jednak Andri Frischknecht, który pierwotnie był partnerem Nino na Cape Epic, zmagał się podczas ostatniego obozu treningowego z problemami zdrowotnymi, niestety wpłynęło to na jego wydajność, w związku z tym doszło do zmiany partnera Nino.

 

"SCOTT-SRAM  na lini startu musi wystawić swoich najlepszych zawodników. Fizycznie i psychicznie, czuję się dobrze, ale nie jestem w 100% pewien, czy na tyle dobrze, aby ścigać się u boku Nino. Podobnie jak dwa lata temu zrobię wszystko co w mojej mocy, aby pomóc wygrać jako zespół".

Andri Frischknecht,
SCOTT-SRAM MTB Racing

 

 

 

 

 

Z Larsem Forsterem SCOTT-SRAM ma szczęście, ten plan awaryjny to coś więcej. Dlatego dyrektor zespołu Thomas Frischknecht zdecydował się na tę zmianę. Mimo, że Lars jest debiutantem na Cape Epic, wszyscy będą zwracać nich uwagę. Lars jest w świetnej formie i z niecierpliwością oczekuje, że wykorzysta okazję, aby ścigać się wspólnie z Nino. Mówi: "Jeśli mam szansę ścigać się z Nino po zwycięstwo na Cape Epic, biorę je! Czuję, że jestem gotowy na tę przygodę. Brak doświadczenia nadrabiam tym, że obok mam wspaniałego nauczyciela. Zróbmy to"!

"Jest to rodzaj luksusu - mam dwie mocne opcje, z którymi mogę się ścigać. Andri miał być na to gotowy. Biorąc pod uwagę czas do Cape Epic, być może lepiej jest go odciążyć. Teraz z Larsem jestem równie podekscytowany tym, że mogę rozpocząć mój 6-ty Cape Epic. Idziemy w tym kierunku!"

N1NO Schurter,
Olympic Champion & 7x World Champion
SCOTT-SRAM MTB Racing

 

 

 

 

Dyrektor zespołu Thomas Frischknecht: "Cape Epic jest nieokiełznany i nieprzewidywalny. Najważniejszą rzeczą aby mieć szansę na czołowe miejsce, jest posiadanie dwóch silnych zespołów, które dobrze ze sobą współpracują, tak jak dwa lata temu, gdy Nino wygrał w klasyfikacji generalnej z Matthiasem Stirnemannem, a Andri wygrał dwa etapy z Michielem van der Heijdenem. W 2019 roku mamy taką sytuację z dwoma bardzo obiecującymi zespołami, bez względu na to, kto z kim jest w parze. Reszta historii zostanie opowiedziana przez samą drużynę  naCape Epic. Mechaniczne, urazy i problemy zdrowotne mogą zabić wszystkie marzenia w kilka sekund. W odróżnieniu od zeszłego roku, liczymy na to, że szczęście uśmiechnie się do nas ponownie".

 

N1NO Schurter Cape Epic  SCOTT Spark RC World Cup Edycja Specjalna

Elektroniczna sztyca podsiodłowa, zupełnie nowa technologia bezprzewodowej zmiany biegów SRAM AXS + TwinLoc, to tylko, niektóre fajerwerki występujące na tym rowerze N1NO Schurter SCOTT Spark!

 

 

 


Magiczne dłonie, które dbają o rowery- Epicka obsługa techniczna SCOTT-SRAM

Wyścigi w najtrudniejszych zawodach etapowych MTB na świecie to nie tylko tortury dla kolarzy. Jest to również ogromne wyzwanie logistyczne dla zespołów wsparcia technicznego. Obsługa profesjonalnego zespołu jak SCOTT-SRAM MTB Racing wymaga intensywnego planowania logistycznego i całodobowego wsparcia technicznego. Dzięki dwóm bardzo prężnym mechanikom i człowieka z Sram, zespół gotowy jest na  intensywny tydzień serwisowania rowerów na najwyższym poziomie przez całą dobę.


 

 "Cape Epic to najtrudniejszy test dla kolarzy jak i  ich rowerów. Praktycznie każdego wieczoru rowery budujemy na nowo"


Yanick-the-Mechanic Gyger,
N1NO Schurter's główny mechanik.
SCOTT-SRAM MTB Racing

 

 

 

 

Zarządzanie materialną stroną rzeczy jest bardzo wymagającym zadaniem. Jednak największym wyzwaniem na Cape Epic jest utrzymanie w pełni sprawnych rowerów przez cały tydzień. W tak intensywnym tygodniu, w ekstremalnych warunkach, z łatwością wpada się w rutynę i to wtedy,y zdarzają się błędy", mówi Yanick - Mechanik - Gyger, główny mechanik SCOTT-SRAM. "Jesteśmy dwoma mechanikami i każdego dnia serwisujemy po trzy rowery. W zależności od etapów i okoliczności pracujemy do późnych godzin nocnych, aby wszystkie rowery były w 100% gotowe do ponownego wyścigu.


 

 

 "Najbardziej narażone na tym wyścigu są opony i zawieszenie. W przypadku deszczu wymieniamy wszystkie linki, układ napędowy, tarcze i klocki hamulcowe, pierścienie uszczelniające zawieszenia, łożyska całej ramy.... wszystko musi zostać wymienione."

Kurt Gross, Team mechanik.
SCOTT-SRAM MTB Racing

 

 

 Najbardziej narażone na uszkodzenia w tym wyścigu są  opony i zawieszenie. "Chłopcy ścigają się codziennie na zakurzonych, piaszczystych trasach, a po trzech godzinach intensywnej jazdy zużywają się opony, a obręcze wymagają przeglądu", mówi Kurt Gross, mechanik zespołu SCOTT-SRAM. "Warunki są tu tak ekstremalne, że na wypadek deszczu zmieniamy cały rower - wszystkie linki, układ napędowy, tarcze i klocki hamulcowe, pierścienie uszczelniające zawieszenia, łożyska całej ramy.... wszystko musi zostać wymienione. Dosłownie budujemy zupełnie nowe rowery. Zawodnicy wymieniają nawet klocki hamulcowe podczas deszczowego wyścigu ".

 



Chcesz
wiedzieć więcej?

Zapisz się do naszego
Newslettera i otrzymuj
najnowsze informacje.


Newsletter