Opublikowano: 2019-07-14 23:59:50

Przedstawiamy nowego SCOTT Gambler

Cały NOWY Gambler Tuned został zaprojektowany tylko do jednego, czystej, niezmąconej prędkości. Biorąc pod uwagę lata rozwoju wyścigów i łącząc je z naszą wiedzą na temat karbonu, rower ten jest naszą odpowiedzią na potrzeby wyścigów w zjeździe.

Givisiez, Szwajcaria – Całkowicie nowy SCOTT Gambler Tuned jest wynikiem kilku lat badań i rozwoju, pracy z najlepszymi światowymi sportowcami zarówno na wyścigowych trasach, jaki poza nią, aby stworzyć jeden z najlżejszych, najbardziej spersonalizowanych rowerów zjazdowych na Puchar Świata. Regulacja progresywna, regulacja rozmiaru koła i waga ramy wynosząca zaledwie 2650g wraz z osprzętem.
Jak to zrobiliśmy? Rozpatrując rower jako kompletny system, podzieliliśmy rzeczy na cztery główne czynniki: konstrukcję, możliwość regulacji, geometrię i integrację.

 

KONSTRUKCJA
Chcieliśmy, aby rower był lekki, sztywny i mocny. Jeśli przyjrzeć się naszemu rodowodowi wyścigowemu w innych dyscyplinach, widać że staramy się zapewnić naszym sportowcom jak największą przewagę nad produktami innych marek. Z przewagą wagową staliśmy się ekspertami na przestrzeni lat i w końcu możemy wykorzystać tę wiedzę specjalistyczną w modelu zjazdowym. Rama karbonowa Gambler Tuned z osprzętem waży jedyne 2650g.

Jednak konstrukcja karbonowa i inżynieria wykraczają poza samą wagę, ponieważ kiedy ustalamy cel wagowy, ustalamy również cel sztywności. Ściśle współpracowaliśmy z naszymi sportowcami, aby określić dobre połączenie sztywności i napięć, starając się dać im rower, który będzie sprawny na wszystkich trasach mistrzostw świata i w każdych innych warunkach. Pracując z różnymi materiałami i technikami ułożenia włókien, byliśmy w stanie osiągnąć sztywną ramę, ale z odpowiednim poziomem elastyczności poprzecznej, tak by zapewnić zgodność i komfort na trudnych odcinkach tras.

 

 

Mimo, że udało nam się osiągnąć nasz cel niskiej wagi, nie poszliśmy na kompromis w kwestii wytrzymałości. To jest nadal kwisty rower zjazdowy, który musi być w stanie jeździć ale i latać. Wszystkie nasze rowery testujemy zgodnie z naszym własnym, bardzo wysokim standardem, który znacznie przewyższa normy branżowe.Chcieliśmy być pewni, że rower wytrzyma to co mu zgotują zawodnicy podczas Pucharu Świata. Nie ma sensu produkować lekkiego, szybkiego roweru, jeśli nie jest on wytrzymały.

 

 

 

Gotowy do ścigania - Dean Lucas testuje nowego  SCOTT Gambler Tuned t.
Zdjęcia: Sven Martin

 


 

 

REGULACJA

Nasze rowery zjazdowe zawsze przekraczały granice możliwości regulacji geometrii. Zarówno użytkownik, jak i rower muszą być w stanie dostosować się do tras, warunków pogodowych i wyboru amortyzatorów (powietrznych lub sprężynowych). Długość dolnych widełek może być także regulowana, niezależnie od wielkości kół. Krótkie z 29" kołami czy długie z kołami 27,5" . Gambler jest również dostarczany z zapasowymi kątowymi zestawami, dzięki czemu można regulować kąt nachylenia główki w zależności od rozmiaru koła, wyboru widelca itp.

Mamy również udoskonaloną, działającą w 4 pozycjach podstawę dolnego mocowania amortyzatora, która pozwala nie tylko na regulację wysokości suportu w stosunku do koła, ale co równie ważne, pozwala dokonywać korekt geometrii / kinematyki zawieszenia, w zależności od trasy, amortyzatorów jaki preferencji użytkownika. Chcemy aby rower był zoptymalizowany pod kątem różnych amortyzatorów i użytkownika, tak aby mógł skuteczniej pokonywać wszelkie trudności trasy.

 

 

Wybierz odpowiednią długość tylnych widełek , ustaw BB w jednej z czterech opcji, dla perfekcyjnego zestrojenia roweru w zależności od rodzaju trasy, twoich preferencji czy zastosowanego zawieszenia
Zdjęcia: Keno Derleyn


 

 

"Od momentu, gdy po raz pierwszy wsiadłem na nowego SCOTT Gamblera, czułem się komfortowo i niewielkie regulacje pozwoliła na to abym czuł się jak w domu. Myślę, że moim dojmującym uczuciem jest to, że jest superlekki i bardzo szybki nawet na płaskich odcinkach. I do cholery, wygląda seksownie.”


Dean Lucas
SCOTT DH FACTORY

 

 

 


 

INTEGRACJA
Integracja staje się wraz z upływem czasu najważniejszym tematem w SCOTT . Spędziliśmy dużo czasu, przyglądając się wcześniejszym koncepcjom i zadając sobie pytanie, czy naprawdę chcemy, aby stare standardy weszły do nowego modelu - nie zrobiliśmy tego. Zobacz naszą autorską prowadnicę do łańcucha oraz system ochrony przed uderzeniami kamieni.
Wydaje się, że nie powinno to mieć wielkiej różnicy na rowerze, ale okazuje się, że tak. Żartujemy nawet mówiąc, że to dyktowało projekt całego roweru. Po co robić z tego autorskie dzieło?

 

Prowadnice łańcucha są zwykle przystosowane do pracy z wieloma różnymi rowerami i dlatego są narażone na niekoniecznie idealne działanie. Wystarczy, że zrobimy to tylko dla tej jednej ramy i specyficznej gamy rozmiarów tarczy, aby ułatwić jej ustawienie, poprawić jej wydajność, zmniejszyć wagę i zwiększyć niezawodność/trwałość.

 

Porzucając tradycyjny standard ISCG, byliśmy w stanie zaprojektować specjalne dedykowane rozwiązanie do tej konkretnej ramy..
Zdjęcia: Keno Derleyn

 


 

SYNCROS HIXON iC DH
Integracja nie jest nigdzie tak ważna jak w przypadku kierownic. Nowy Hixon iC DH Syncros opiera się na najnowszych osiągnięciach technologicznych dla  jednoczęściowego kokpitu. Dlaczego warto stworzyć jedno częściową kierownicę? Tradycyjna kierownica  i mostek muszą być wzmocnione w miejscu mocowania, szczególnie kiedy wykonane są z karbonu. Dzięki połączeniu tych dwóch elementów nie musimy już wzmacniać tego punktu i możemy skoncentrować się na znalezieniu idealnych wartości sztywności kierownicy. Ponadto, możemy zbudować supermocny układ, który wytrzyma 260 kg obciążenia z każdej strony przy użyciu siły skierowanej w dół (łącznie ponad pół tony) i powrócić do swojego pierwotnego kształtu bez żadnych deformacji - znacznie powyżej naszych własnych, rygorystycznych wewnętrznych standardów dla kierownic DH.


 

 

Więcej pytań? Posłuchaj naszego inżyniera!

Masz więcej pytań dotyczących tego roweru? Posłuchaj Tim'a Stevens'a, głównego inżyniera odpowiedzialnego za Gamblera, który opowie Ci wszystko, co kiedykolwiek chciałbyś wiedzieć o cechach technologicznych i koncepcjach zaklętych w całkowicie nowej maszynie SCOTT Gambler.

Nowy SCOTT Gambler 900 Tuned będzie dostępny w sklepach od grudnia  2019 w cenie 32 799 zł. Pozostań w kontakcie z nami i oczekuj kolejnych informacji.


 

SCOTT Tuned - 2020 MTB  kolekcja odzieży

Kolekcja Tuned  to grupa odzieży ukierunkowanej na  Enduro, a w szczególności na zjazd. Celem kolekcji jest to, aby wyróżnić się znacząco od reszty naszych linii, tak aby być widocznym i łatwo identyfikowalnym,  komunikuje ona naszą wysoką jakość końcową i reputację w sporcie. Zbudowane z trwałych kolorowych i lekkich tkanin.

 

 

 



Chcesz
wiedzieć więcej?

Zapisz się do naszego
Newslettera i otrzymuj
najnowsze informacje.


Newsletter