Opublikowano: 2019-07-19 00:21:50
Trenuj jak zawodowiec na E-Bike - Ep.2 wysoka intensywność z Rémy Absalon
EP.2 WYSOKA INTENSYWNOŚĆ Z RÉMY ABSALON
W drugim odcinku "Trenuj jak zawodowiec na E-Bike " Rémy Absalon poprowadzi Cię przez swój plan treningowy, skupiając się na intensywnej jeździe na E-Bike.
Jako zawodowy sportowiec Rémy Absalon wie o znaczeniu kondycji fizycznej, która jest bardzo ważna podczas rywalizacji na najwyższym poziomie w wyścigach enduro . Zdolność prześcignięcia przeciwników w ciągle zmieniających się poziomach intensywności, wymaga specjalnego treningu. Dzięki swojemu rowerowi elektrycznemu udaje mu się włączyć ćwiczenia do codziennego treningu, ukierunkowane na podstawowe umiejętności fizyczne takie jak Max Aerobic Power, Power Long czy Sprint.
Uzyskaj szczegółowe informacje o ćwiczeniach z filmu i dowiedz się o możliwościach ich powtórzenia i zmierzenia się z nimi.
"Po kilku minutach możesz poczuć zmęczenie, oddychasz ciężko mniej tlenu dostaje się do Twoich mięśni i zaczynasz być spięty, co może prowadzić do błędów. Jak dotąd elektryczny rower jest najbardziej efektywnym rozwiązaniem na jakim trenowałem."
Remy Absalon
SCOTT - Sr Suntour Enduo Zawodnik
Jak trenować zawodowo maksymalny Aerobic Power (MAP) na elektrycznym rowerze.
Czym jest MAP?
Najwyższa ilość tlenu, jaką dana osoba może przyswoić podczas maksymalnego wysiłku trwającego kilka minut.
Słownik medyczny dla zawodów medycznych i pielęgniarstwa Farflex 2012.
Dlaczego trenować MAP jak się jest kolarzem Enduro?
Posiadanie wyższego MAP pomoże rowerzyście zachować większą koncentrację i siłę pod koniec długich etapów, uniknięcie zmęczenia pozwoli obniżyć ryzyko wypadków.
Dlaczego używam roweru elektrycznego?
E-Bike pozwoli użytkownikowi pokonać bardziej strome i techniczne trasy i szybciej dotrzeć na szczyt, aby zmaksymalizować zjazdy. W pierwszym odcinku zobaczyliśmy, że średnie tętno na rowerze elektrycznym było wyższe niż na rowerze klasycznym, co jest lepsze dla MAP.
Maximal Aerobic Power (MAP) - pierwsze ćwiczenie
Ćwiczenie: 3 razy po 5 minut z wahaniami trybu i intensywności, z 10 minutami przerwy pomiędzy seriami.
Pierwsze ćwiczenie jest dość proste, wystarczy rower elektryczny, jakaś trasa i czujnik rytmu pracy serca. Celem jest, aby nigdy nie jechać więcej niż 25 km/h podczas pedałowania i zawsze znajdować się w technicznym terenie podczas jazdy w górę lub w dół. Monitor tętna potrzebny nam jest do tego aby wiedzieć, czy się jest na poziomie 80% czy 100%. Ważna jest spójność przy każdym przejeździe, tak aby mieć możliwość porównania wyników.
Maximal Aerobic Power (MAP) - Ćwiczenie drugie
Ćwiczenie: 5 razy po 5 minut z wahaniami trybu i intensywności, aktywny odpoczynek między seriami.
Ponieważ nie ma czasu na regenerację, ćwiczenie to jest dość długie, jest ono bardziej zoptymalizowane na rower terenowy. Ponieważ nie jest to mój ulubiony typ jazdy, biorę mój E-Bike i staje się to o wiele bardziej intensywne! Dla tego specyficznego treningu tryby wspomagania są równie pomocne w optymalizacji intensywności bicia serca. 30 sekund pobudzenia będzie jak rehabilitacja dla nóg, podczas gdy moje tętno pozostanie na wysokim poziomie, ponieważ nadal pedałuję z wysoką kadencją.
Jak trenować zawodowo Sprint / przyśpieszenie na elektrycznym rowerze?
Czym jest przyśpieszenie?
Moc i odporność podczas sprintu
Czemu trenować sprint/przyśpieszenie jak się jest kolarzem Enduro?
Aby można było zwiększyć siłę każdego ruchu pedału od początku startu lub/i przyśpieszać dłużej, wtedy gdy w trakcie trwania etapu masz płaską część.
Dlaczego używam roweru elektrycznego?
Dzięki wadze roweru E-Bike można przyśpieszać bez pomocy wspomagania, można to robić jeszcze ciężej niż na lekkim rowerze enduro. Wspomaganie wspiera rowerzystę w odzyskaniu sił pomiędzy dwoma powtórzeniami.
Sprint i przyśpieszenie ćwiczenie
Ćwiczenie: 5 serii po 10 sekund sprintu z 30 sekundowym odpoczynkiem pomiędzy seriami
Jako uzupełnienie lub oddzielne ćwiczenie, wspierają sprint. Sprint nie jest najfajniejszą rzeczą do zrobienia, ale musisz to wykonać, jeśli nie jesteś wyjeżdżony. To ćwiczenie stanie się naprawdę atrakcyjne po kilku sekundach! Aby być bardziej wydajnym, wyłączam jednostkę napędową i używam dodatkowego ciężaru roweru elektrycznego, tak aby zwiększyć poziom trudności, a włączam go ponownie kiedy chcę odzyskać siły.
Genius eRIDE Remy
150mm skoku z przodu i z tyłu, napęd Shimano i komponenty Syncros.
Trenuj jak zawodowiec - część 1
Nie widziałeś pierwszej serii " Trenuj jak zawodowiec na rowerze elektrycznym" kliknij w poniższy link i zobacz film, dowiedz się dlaczego Remy zaczął używać swojego E-Bike do przygotowań przed nowym sezonem Enduro