Opublikowano: 2020-10-09 21:58:15

Nowa PLASMA 6

Najnowocześniejsza aerodynamika, ogromny zakres pozycji i pełna integracja czynią z Plasma 6 najlepszą broń do walki o chwałę Kona.

Givisiez, Szwajcaria. 10 października 2020.
Kiedy 4 lata temu rozpoczynaliśmy ten projekt, mieliśmy jeden cel - po prostu zbudować najszybszy rower, jaki kiedykolwiek widział świat triathlonu. Opracowanie roweru, który chciałbyś mieć, gdybyś dążył do chwały Kona lub chciałbyś pobić swoje wcześniejsze rekordy. Aby to umożliwić, nasi inżynierowie wymyślili zupełnie nowe sposoby patrzenia na aerodynamikę, możliwość regulacji kokpiut i integracji schowków. Nowy model Plasma 6 został opracowany specjalnie na potrzeby triathlonowych zawodników w przeciwieństwie do modelu Plasma 5, nie jest oraniczony wymogami UCI.

Poruszający się kolarz ma znaczny wpływ na przepływ powietrza wokół roweru, a ostatecznie na osiągi aerodynamiczne. Pomimo dodatkowego wysiłku podczas zbadania tego złożonego zjawiska, od pierwszego dnia rozważano kompletny zestaw i przepływ powietrza poruszającego się rowerzysty wraz z rowerem, aby uczynić go najszybszym setem triathlonowym w naprawdę rzeczywistych warunkach.

 

Zobacz Video

 

 

 

 

 

Cechy Aerodynamiczne
Aerodynamika jako cel kluczowy, jest w znacznym stopniu uzależniona od położenia tylnego koła. Im bliżej opony znajduje się rura podsiodłowa, tym bardziej jest ona aerodynamiczna. W przeciwieństwie do przedniej części, tylne koło jest zawsze ustawione w jednej linii z rurą podsiodłową. Aby zapewnić każdemu kolarzowi możliwość jazdy w najbardziej aerodynamicznej pozycji, niezależnie od wyboru koła i opony, masz do dyspozycji 6 różnych pozycji mocowania tylnej osi.

 

 

Sebastian Kienle
Zdjęcia: Pushing Limits


 

 

Pozycja dolnej rury
Najbardziej zoptymalizowane aerodynamicznie położenie dolnej rury znajdowałoby się dokładnie za przednią oponą, ale najmniejszy ruch przedniego koła powoduje silne turbulencje i znacznie zwiększa opór. Obszerne testy wykazały, że drugi najszybszy układ to znaczna odległość między przednią oponą a dolną rurą, co czyni ten układ najszybszybszym w rzeczywistych warunkach.

 

 

Tunel aero test z udziałem Alistair Brownlee
Zdjęcia: Gee Milner


 

 

Integracja pojemników
Plasma 5 wyprzedzała konkurencję, jeśli chodzi o integrację pojemników. Nowa Plasma 6 osiąga jeszcze wyższy poziom. Nawadnianie, odżywianie i integracja przechowywania były uważane za podstawę projektu od samego początku. Systemy nawadniania i odżywiania, zintegrowane z ramą i kokpitem, pozwalają kolarzowi na picie i jedzenie bez opuszczania pozycji aerodynamicznej, a ponadto można je łatwo uzupełniać w czasie jazdy. Schowek i wspornik siodła są zaprojektowane jako unikalny profil aerodynamiczny, a jednocześnie służą jako doskonałe miejsce na części zamienne.

 

 

 

"Integracja systemu nawadniania, bidony i części zamiennych to ogromna poprawa". Jest ona zarówno bardziej praktyczna, jak i aerodynamiczna. Jest również znacznie bardziej regulowana niż Plasma 5, co oznacza, że mogę wypróbować nowe pozycje. Wszystko to przyczyniło się w postaci zaoszczędzonej mocy z danych z tunelu aerodynamicznego" podsumowuje 2x Mistrz Olimpijski Alistair Brownlee.

 


 

 

 

"Plasma 6 jest stworzona dla potrzeb triathlonistów, bez kompromisów w zakresie odżywiania i przechowywania. Możliwość pozostania na kierownicy  podczas picia sprawia, że system jest jeszcze szybszy. Ponadto jest łatwiejszy w prowadzeniu, ma duży zakres regulacji, znacznie lepiej hamuje i jest sztywniejsza. Krótko mówiąc, tak, jest szybsza!"

Sebastian Kienle
2014 Ironman Mistrz Świata

 

 

 


 

 

Regulacja
Zarówno efektywność pedałowania jak i aerodynamika zależą w dużej mierze od pozycji kolarza. Nasi inżynierowie z firmy Syncros skupili się na stworzeniu kompletnego systemu prowadnic, przedłużek i pozycjonowania siodła, aby umożliwić szeroki zakres regulacji, idealnie dopasowując się do unikalnych potrzeb każdego zawodnika od Sebastiana Kienle racingowego Ironmana Kony do każdego sportowca stojącego przed pierwszymi 70.3.

 

 

 

 

 



Chcesz
wiedzieć więcej?

Zapisz się do naszego
Newslettera i otrzymuj
najnowsze informacje.


Newsletter