Opublikowano: 2021-06-09 16:03:55

BAW SIĘ PRĘDKOŚCIĄ

WSZYSTKO O NOWYM SPARK RC i SPARK 900

Przedstawiamy całkowicie nową, przeprojektowaną gamę produktów Spark. Nowa platforma Spark, zawiera bezkompromisowe modele do wyścigów XC oraz rowery o krótkim skoku, gotowe na dobrą zabawę.

Givisiez, Szwajcaria. Czerwiec 2021. Od lat rodzina rowerów Spark firmy SCOTT była kamieniem węgielnym naszego sukcesu w branży rowerów górskich. Od zwycięstwa w Pucharze Świata do zwycięstwa w Pucharze Świata, do jazdy po królewskich singletrackach i wszystkiego pomiędzy, rowery z linii Spark RC i Spark 900 są niezmiennie ulubionymi rowerami kolarzy o różnych umiejętnościach na całym świecie. W roku 2022, całkowicie nowy Spark będzie kontynuował to dziedzictwo na torach wyścigowych i szlakach przez kolejne lata.

 

Zobacz Video 1

 

Obejrzyj film, aby dowiedzieć się więcej o technologii stojącej za tym rowerem. Film z polskimi napisami. 

 

Zobacz Video 2

 

Zbudowany na sukcesie - Obecnie czwarta generacja, Spark pojawił się w naszym życiu w 2008 roku. Od tego czasu zapewnił nam najwyższe wzloty zarówno na trasach wyścigowych jak i poza nim. Kilka Mistrzostw Świata, dziesiątki zwycięstw w Pucharze Świata, kilka wyjątkowych, błyszczących medali i niezliczona ilość dobrych chwil na szlakach.
Najnowsza platforma Spark jest czymś zupełnie innym.
Jak można ulepszyć to, co najlepsze? Przekonajmy się.

 

Odkryj całkowicie NOWEGO Spark RC

 

Odkryj całkowicie NOWEGO Spark 900

 

 

 

 

 

Technologia Zintegrowanego Zawieszenia
Teraz, bardziej zauważalną zmianą jest to, że przeszliśmy na platformę ramy w pełni zintegrowanym damperem. Jeśli spojrzymy głębiej, to takie podejście pozwala nam na dopracowanie charakterystyki zawieszenia bez poświęcania masy. Często, kiedy pracujemy z rowerami na tym poziomie, pojęcie marginalnych korzyści staje się coraz ważniejsze. Aby uzyskać optymalną wydajność dampera, transfer mocy musi być jak najbardziej bezpośredni. Chcemy uniknąć nieefektywnych ruchów kierunkowych, innymi słowy, ruchów bocznych (w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy), kiedy amortyzator przechodzi przez proces kompresji.

Posiadanie zintegrowanego dampera pozwala nam to poprawić na kilka sposobów. Po pierwsze, konstrukcja ramy wokół amortyzatora oraz mocowanie trunnionów może być zaprojektowane tak, aby były znacznie sztywniejsze, redukujące ruch i sprzyjając bardziej efektywnemu transferowi mocy. Możemy również dodać znacznie większe łożyska do osi obrotu rury podsiodłowej, dodatkowo wzmacniając ten obszar i redukując niepotrzebne ruchy. Nasza technologia zintegrowanego zawieszenia pomaga nam również zaprojektować ramy z niżej umieszczonym amortyzatorem, co obniża środek ciężkości. W rezultacie rower zyskuje lepsze prowadzenie, a użytkownik końcowy stabilniejszą, budzącą zaufanie jazdę.

 

 

Układ zawieszenia - Kinematyczny
Rower z pełną amortyzacją nigdy nie odniesie sukcesu bez, cóż, dobrej konstrukcji zawieszenia. Od pierwszego razu, gdy przejechaliśmy się na rowerze Spark z pojedynczym piwotem, zakochaliśmy się. Po latach nadal uważamy, że do technicznych wyścigów XC i szybkich, ostrych singletracków jest to najlepsze rozwiązanie. Układ zawieszenia w Sparku ma bardzo specyficzną i sprawdzoną kinematykę oraz mniejszą masę nieresorowaną. Zastosowanie elastycznego sworznia w sztycy podsiodłowej jest idealnym rozwiązaniem dla rowerów o tym zakresie skoku. Pozwala nam to zachować bardzo niską masę układu przy jednoczesnym zapewnieniu optymalnej pracy zawieszenia.

Geometria & Wygląd ramy
Decydując o geometrii ramy Spark, postanowiliśmy zwrócić się w stronę nauki, a nie trendów. W tym celu ściśle współpracowaliśmy z SWISS BIOMECHANICS, szczególnie we współpracy z SCOTT-SRAM MTB Racing Team. Naszym celem było stworzenie jednej ramy ramowej, która mogłaby być najszybsza i najbardziej wydajna dla roweru wyścigowego XC na świecie oraz być ultra-dynamicznym rowerem trailowym w jednym. Jedną z rzeczy, którą chcieliśmy osiągnąć, była podobna pozycja pedałowania dla RC i 900. Oba rowery są przeznaczone do szybkiego przyśpieszania zarówno w pozycji stojącej, jak i siedzącej. Dzięki wbudowanej możliwości modyfikacji kąta główki, możemy zastosować dłuższy widelec do jazdy po szlakach w modelu 900 lub widelec o nieco mniejszym skoku w modelu RC, który może być z łatwością wykorzystany do bardziej agresywnej pozycji podczas wyścigów. Rezultat? Rower XC, który może zjeżdżać jak rower ścieżkowy bez poświęcania niczego, oraz rower ścieżkowy, który może jeździć pod górę i jeszcze bardziej wyróżniać się w drodze na dół.

Waga zestawu ramy Spark RC & 900 (zawierającej damper i osprzęt)


 

SYNCROS Fraser iC Combo - kierwonica
Nowy Spark wyposażony jest w zupełnie nowe combo Fraser iC firmy Syncros. Integracja kabli stwarza wiele unikalnych problemów, a Fraser został zaprojektowany częściowo po to, by je rozwiązać. Projektanci Syncrosa pracowali nad kształtem, który pozwala przewodom przepływać pod kierownicą i wokół boków wspornika kierownicy, a następnie znikać w główce ramy, aby zachować czystość i efektywność. Pozwala to uniknąć zagięć i załamań przewodów oraz zapewnia minimalistyczny wygląd przedniej części roweru. Wszystkie nasze kierownice i wsporniki kierownicy posiadają wiele opcji mocowania komputera, lampek i kamer zarówno na górze jak i pod kierownicą.

 

 



 

"Można śmiało powiedzieć, że w ostatnich latach odniosłem wiele sukcesów z modelem Spark. Od pierwszej chwili, gdy postawiłem krok na nowej wersji, wiedziałem, że mam wszelkie szanse, aby kontynuować ten sukces przez kolejne lata. Od geometrii po integrację, nowy Spark RC bierze wszystko co kochałem w poprzedniej wersji i czyni ją o wiele lepszą."

Nino Schurter
8x Mistrz Świata, Mistrz Europy i Mistrz Olympijski.
SCOTT-SRAM MTB Racing

  


 


Contessa Spark RC & Spark 900
Uzupełnieniem nowego SCOTT Sparka, dostępna będzie dedykowana gama modeli Contessa. W ofercie znajdują się 4 specyficzne dla kobiet modele nowego Sparka - model RC i trzy modele 900. Każdy z nich ma specyficzne dla kobiet punkty dotykowe oraz dostosowane widelce i amortyzatory dla lżejszych rowerzystek.


 

 

 

 

"Nowy SCOTT Spark RC to ogromny krok naprzód w konstrukcji i funkcjonalności rowerów do wyścigów cross country. Estetyczna, konstrukcja jest czystsza i smuklejsza niż kiedykolwiek wcześniej, ale z doświadczenia mogę powiedzieć, że jeździ jeszcze lepiej niż wygląda."

Kate Courtney
2019 World Cup Champion
SCOTT-SRAM MTB Racing

 

 

 

 


 

 


 

Wszystko o NOWYM Spark Range - RC vs. 900
Do wyboru jest 21 modeli Spark. Gama podzielona jest na dwie kategorie, RC zorientowaną na wyścigi XC i Spark 900 o krótkim skoku, zorientowany na jazdę po szlakach.
Chociaż obie kategorie Sparków wykorzystują tę samą ramę, rowery różnią się od siebie. W porównaniu z modelem Spark RC, model 900 jest bardziej przystosowany do jazdy po szlakach: większy damper, widelec o większym skoku, opony przystosowane do jazdy po szlakach itd.

 

 

 


 

 

 

"Naprawdę lubię jeździć na rowerach trailowych o krótkim skoku, ale biorąc pod uwagę możliwości zjazdowe nowego Sparka 900, istnieje obawa, że mój rower enduro zostanie w szopie."


Brendan Fairclough
SCOTT DH Factory

 


 

 


 

ALE TO NIE WSZYSTKO!
Technologia i integracja na takim poziomie w rowerach karbonowych to jedno, ale chcieliśmy mieć pewność, że zaoferujemy te same korzyści w całej gamie, w tym w modelach ze stopu aluminium. Spark 950, 960 i 970 mają te same wspaniałe cechy, co ich karbonowe rodzeństwo, ale za ułamek ceny.

 

 

 

 



Chcesz
wiedzieć więcej?

Zapisz się do naszego
Newslettera i otrzymuj
najnowsze informacje.


Newsletter