Opublikowano: 2022-12-01 16:00:00

DOPAL SWOJĄ JAZDĘ CAŁKOWICIE NOWY LUMEN eRIDE 2023

 

DOPAL SWOJĄ JAZDĘ - CAŁKOWICIE NOWY SCOTT Lumen!

 

WSZYSTKO O NOWYM LUMEN

Przedstawiamy CAŁKOWICIE NOWYmodel: SCOTT Lumen. Pierwszy SCOTT E-MTB, który ma wagę, wygląd, hałas i prowadzenie jak MTB. DOPAL SWOJĄ JAZDĘ. Odkryj go teraz!

Givisiez, Szwajcaria Grudzień 2022. E-MTB ważący zaledwie 15,5 kg. Tak, dobrze przeczytałeś!!!. SCOTT Lumen wykorzystuje najszybszą na świecie platformę ramy XC/Trail i dodaje całkowicie ciche i wydajne wspomaganie elektryczne, a wszystko to przy zachowaniu legendarnego lekkiego DNA SCOTT.

Wrażenia z jazdy są takie jak na zwykłym rowerze: nie trzeba myśleć o dłuższej drodze hamowania, oporze pedałów czy wadze, ponieważ można  jeździć na nin nawet z wyłączonym wspomaganiem. Jest to rower elektryczny dla rowerzystów górskich, posiadający wszystkie cechy zwykłego roweru, teraz z dodatkowym wspomaganiem, po to aby szybciej pokonywać wzniesienia i cieszyć się jeszcze dłużą.jazdą.

 

 

 


KOMPAKTOWE, WYDAJNE WSPOMAGANIE
Od początku celem było stworzenie najlżejszego możliwego E-Bike'a i po wielu badaniach okazało się, że TQ HPR50 jest ostatecznym rozwiązaniem dla zespołu badawczo-rozwojowego SCOTT eRIDE, aby osiągnąć swoje cele.

TQ to niemiecka firma założona w 1994 roku, która specjalizuje się w komponentach elektrycznych w wielu branżach, w tym lotniczej, medycznej i infrastrukturalnej. Z silnikiem HPR50, po prostu przepisali zasady, dostarczając bezprecedensowy stosunek wagi do mocy 1,8 kg dla 50Nm. Przy średnicy 8 cm, TQ wprowadziło innowacje poprzez zastosowanie systemu przekładni harmonicznych. Pozwala to na zmniejszenie rozmiaru, jednocześnie zwiększając dokładność systemu. Efektem tego jest lżejszy rower, lepsza integracja, przy jednoczesnym zmniejszeniu luzu dla bardziej naturalnego odczucia pedałowania. Technologia ta pozwala również na redukcję hałasu systemu dla prawdziwie naturalnego doświadczenia. W końcu jesteś w plenerze, aby, cóż, cieszyć się w pełni plenerem.

 

 


2 BATERIE, 1 WEWNĘTRZNA, 1 ZEWNETRZNA
Lumen wyposażony jest w wewnętrzną baterię o pojemności 360Wh, którą można dodatkowo uzupełnić o zewnętrzną baterię o pojemności 160Wh. Łatwa do zamocowania na przednim uchwycie na bidon za pomocą unikalnego, zaprojektowanego przez SCOTT szybkozłącza, bateria charakteryzuje się smukłą konstrukcją i niską wagą, co oznacza minimalny wpływ na prowadzenie roweru.

Dzięki ekspertyzie elektronicznej TQ, bateria HPR50 w połączeniu z urządzeniem zwiększającym zasięg gwarantuje maksymalną wydajność aż do wyczerpania. TQ wykorzystuje specjalne ogniwa bateriiy zapewniając że zarówno wewnętrzna bateria, jak i zewnętrzna, będą nadal pracować z pełną mocą, nawet gdy osiągną niską pojemność. System może być ładowany razem z urządzeniem zwiększającym zasięg, a inteligentna ładowarka traktuje priorytetowo ładowanie baterii roweru, dzięki czemu nigdy nie zabraknie Ci energii, gdy wyruszysz na przejażdżkę. Czas ładowania jest również szybki, główna bateria może osiągnąć 80% w ciągu dwóch godzin ładowania.

2 MIEJSCA NA KOSZYKI NA BIDON
W przeciwieństwie do większości rowerów elektrycznych z pełnym zawieszeniem, w Lumen nie ma potrzeby wybierania pomiędzy zewnętrzną baterią,  a bidonem z wodą - ciągle masz dostęp do nawodnienia. Dzięki zintegrowanemu amortyzatorowi jest miejsce zarówno na zewnętrzną baterię, jak i na wodę. Opcjonalny przesuwny system mocowania pozwala na łatwe przełączanie pomiędzy przednim bidonem, a dodatkową baterią, umożliwiając łatwe przenoszenie obu tych elementów podczas dłuższych przejażdżek.

 

 


UKŁAD ZAWIESZENIA
W Lumen zastosowano ten sam układ zawieszenia, co w rowerze SCOTT Spark, który obecnie jest dwukrotnym mistrzem świata. Zakochaliśmy się w tym układzie od pierwszej jazdy. Teraz, po latach, nadal uważamy, że jest to najlepsze rozwiązanie do jazdy po technicznych szlakach i szybkich, ostrych singletrackach. Układ zawieszenia w Lumen ma bardzo specyficzną i sprawdzoną kinematykę oraz większą masę resorowaną. Zastosowanie flex pivot w rurze podsiodłowej jest idealnym rozwiązaniem dla roweru w tym zakresie skoku i pozwala nam zachować bardzo lekki system, jednocześnie zapewniając optymalną pracę zawieszenia.

ZINTEGROWANA TECHNOLOGIA ZAWIESZENIA
Spark zadebiutował na platformie ramy z zintegrowanym amortyzatorem i Lumen działa na tej samej zasadzie. Dlaczego zintegrowany? Po pierwsze, naszym zdaniem wygląda to fantastycznie. Ale jeśli spojrzymy głębiej, to takie podejście pozwala nam udoskonalić charakterystykę zawieszenia bez poświęcania wagi. A przy tworzeniu najlżejszego na świecie E-MTB każdy gram ma znaczenie. Aby uzyskać optymalną wydajność amortyzatora, transfer mocy musi być jak najbardziej bezpośredni. Chcemy uniknąć nieefektywnych ruchów kierunkowych, innymi słowy, ruchów bocznych (w bok od kierunku jazdy), gdy amortyzator przechodzi przez kompresję. Zintegrowany amortyzator pozwala nam to poprawić na kilka sposobów. Po pierwsze, konstrukcja ramy wokół amortyzatora oraz mocowanie trunnionu mogą być zaprojektowane tak, aby były znacznie sztywniejsze, redukując ruchy i sprzyjając bardziej efektywnemu transferowi mocy. Możemy również dodać dużo większe łożyska do osi obrotu rury podsiodłowej, co jeszcze bardziej wzmocni ten obszar i zredukuje niepotrzebne ruchy. Choć może się to wydawać drobnymi ulepszeniami, suma ich części skutkuje bardziej efektywnym działaniem amortyzatora. Dodatkowo, amortyzator jest w pełni chroniony przed wszelkimi obcymi elementami. Deszczowa, mroźna jazda? Nie ma problemu, Twój amortyzator będzie działał jak może najlepiej, bez względu na pogodę.

Nasza technologia zintegrowanego zawieszenia pomaga nam również w projektowaniu ram z niżej umieszczonym amortyzatorem, co obniża środek ciężkości. W rezultacie rower zyskuje lepsze właściwości jezdne oraz stabilniejszą, budzącą zaufanie jazdę.

WYGLĄD RAMY
Inspirując się modelem Spark, celem była pozycja jazdy, w której czujesz się jak na zwykłym rowerze. Chcieliśmy mieć możliwość zjeżdżania jak na rowerze terenowym bez poświęcania czegokolwiek, gdy trzeba wcisnąć wspomaganie i wjechać pod górę, aby zrobić to wszystko ponownie na następnym zjeździe. Silnik TQ pozwala nam zachować standardowy współczynnik Q przy 55 mm łańcuchu - dokładnie taki sam jak w Sparku. Dzięki temu możemy zrobić kilka ciekawych rzeczy. Po pierwsze, możemy zagwarantować duży prześwit opony, nie poświęcając jednocześnie nic ze sztywności - co jest kluczowe, jeśli chodzi o transfer mocy. Po drugie, zapewnia to dokładnie taką samą postawę kolarza i szerokość pedałów, jak w zwykłym rowerze.

 

SAG
Ustawienie ugięcia wstępnego jest również łatwe, ponieważ możesz zobaczyć jakie ono jest dzięki wskaźnikowi na jednym z pivotów. Chcesz wiedzieć, czy korzystasz z pełnego skoku zawieszenia? Spójrz przez port w rurze podsiodłowej, gdzie widać miejsce na o-ring. Możesz go łatwo przesunąć w dół, aby go zresetować.

 

 

KOKPIT
W modelach Lumen 900 SL i 900 zastosowano zestaw combo Fraser IC DC firmy Syncros. Projektanci pracowali nad kształtem, tak aby umożliwić przepływ przewodów pod kierownicą i wokół boków mostka, zanim znikną w główce ramy ze zintegrowanymi elementami z tworzywa sztucznego, zachowuje to czystość i wydajność. Pozwala uniknąć zagięć i załamań przewodów oraz zapewnia minimalistyczny przód. W rzeczywistości, kiedy system został opracowany, przewody do rowerów elektrycznych były już uwzględnione w projekcie. Wszystkie nasze kierownica i mostki posiadają wiele opcji mocowania komputera, światła i kamery, zarówno na górze jak i pod kierownicą.

Modele 910 i Contessa posiadają bardziej standardową kierownicę i mostek zaprojektowany do pracy z wewnętrznym prowadzeniem przewodów. Syncros zapewnia wszystkie punkty styku z rowerem, tak aby zapewnić najlepsze wrażenia z jazdy.

ZDALNE STEROWANIE
Systemem zawieszenia można sterować za pomocą minimalistycznej manetki na kierownicy, sparowanej ze zintegrowanym wyświetlaczem na górnej rurze. Tryby są łatwe do przełączania, a dzięki ergonomicznemu umieszczeniu na kierownicy, można je łatwo kontrolować podczas jazdy, jak również podczas korzystania z trybu WALK czyli wspomagania podczas prowadzenia roweru.

 


 

 


ŚLEDŹ SWOJE PRZEJAZDY
Aplikacja TQ oferuje realne korzyści i jest łatwa w użyciu. Łatwo jest podłączyć, dostosować i kontrolować swój e-rower zasilany przez TQ za pomocą aplikacji TQ E-Bike. Rower jest dostarczany z sugerowanym tuningiem silnika SCOTT, a dzięki aplikacji możesz dostroić swój napęd, oszczędzająć baterię lub zmaksymalizując moc. Możesz zmienić reakcję na nacisk pedałów, aby uzyskać szybszą reakcję silnika lub spowolnić ją, aby uzyskać bardziej naturalne odczucia.  Na koniec możesz dostosować wyświetlacz, zmieniając kolejność i liczbę dostępnych ekranów, włączyć lub wyłączyć dźwięki kontrolne itp

Bez szumu, bez dodatkowego hałasu - proste, niezbędne informacje dla Ciebie i Twojego E-Bike'a w podróży, abyś mógł więcej jeździć i cieszyć się każdą z chwil.

 



GAMA MODELI LUMEN
W nowej kolekcji Lumen znajdziemy 4 modele: Lumen eRIDE 900 SL, Lumen eRIDE 900 i Lumen eRIDE 910, w tym jeden dedykowany model Contessa.

W celu uzyskania dalszych informacji prosimy o kontakt z lokalnym Dealerem SCOTT.

 

 

Zdjęcia
Photo Credits:  Michal Cerveny, Cyrille Kurtz, SCOTT Sports



Chcesz
wiedzieć więcej?

Zapisz się do naszego
Newslettera i otrzymuj
najnowsze informacje.


Newsletter