Opublikowano: 2022-12-15 16:00:00
Perfekcja Lekkości - Całkowicie Nowy SCALE
PERFEKCJA LEKKOŚCI - CAŁKOWICIE NOWY SCALE
Givisiez, Szwajcaria. Grudzień 2022. NOWY Scale RC SL jest idealnym połączeniem sztywności, lekkości i 30-letniego doświadczenia w dziedzinie karbonu. Te cechy, zawarte w bezkompromisowej konstrukcji ramy, zdecydowanie przyspieszają Scale z każdym uderzeniem pedałów.
Odkryjcie nowego Scale RC i technologię w dalszej części artykułu.
DESIGN
Projekt NOWEGO Scale został bezkompromisowo podporządkowany naszemu dążeniu do perfekcji i dążeniu do czystej wydajności, ściśle przestrzegając naczelnej zasady "Forma podąża za Funkcjonalnością". W poszukiwaniu najlepszej, a zarazem najprostszej konstrukcji, skupiliśmy projekt wokół tego, co najważniejsze, równoważąc DNA roweru, aby stworzyć zupełnie nową rasę rowerów XC. Rezultatem jest prosta i przejrzysta konstrukcja, która zapewnia całkowicie nowemu Scale'owi jego charakterystyczny charakter i agresywny wygląd: rower, który z dumą pokazuje swoje cechy.
GEOMETRIA
Patrząc ogólnie na układ ramy, wzięliśmy pod uwagę lata opinii od najszybszych zawodników na świecie, aby skrupulatnie dostroić geometrię nowego Scale RC. Jednym z głównych celów podczas projektowania nowego Scale RC było zapewnienie geometrii, która optymalizuje pozycję podczas jazdy i charakterystykę prowadzenia dla szerszej grupy zawodników i profili tras. Pracując z takimi zawodnikami jak Nino Schurter, Kate Courtney i reszta SCOTT-SRAM Racing Team, byliśmy w stanie dokładnie określić, czego chcieliśmy w kwestii geometrii. Geometria zupełnie nowego Scale została zainspirowana zwycięską geometrią naszego mistrzowskiego roweru wyścigowego z pełnym zawieszeniem, Spark RC, ale zoptymalizowana tak, aby wydobyć cechy rasowego hardtaila XC.
Scale RC - M
INŻYNIERIA KARBONU
Całkowicie nowy Scale to prawdziwy pokaz karbonowego kunsztu. Zbalansowanie właściwości różnych włókien węglowych tworzy specyficzną mieszankę dla każdej części roweru i rozwija jego charakter. Wyważenie wyrafinowanej mieszanki różnych włókien węglowych w jednym systemie i pozwolenie materiałom na robienie tego, do czego są przeznaczone, jest pokazem doświadczenia w dziedzinie karbonu, które zdobyliśmy w ciągu 30 lat w połączeniu z naszym nieustannym dążeniem do innowacji.
Konstrukcja monokokowa - 2023 Scale RC
Konstrukcja monocoque nowego Scale RC umożliwia produkcję przy użyciu tylko jednej formy dla głównej części roweru, przedniego trójkąta. Wykorzystując nasze doświadczenie w dziedzinie karbonu, nowy Scale składa się tylko z 3 oddzielnych części uformowanych razem. Przekłada się to bezpośrednio na zwiększoną wydajność dzięki zmniejszonej liczbie wymaganych połączeń, co zmniejsza wagę przy zachowaniu najwyższej sztywności - coś, do czego zawsze dążymy w rowerach wyścigowych typu hardtail. Dzięki temu, że cała rama jest skonstruowana jako system, konstrukcja monocoque pozwala na przenoszenie sił jako całość.
WAGA
Kiedy chodzi o rozwój produktu na najwyższym poziomie, wszystko sprowadza się do marginalnych szczegółów. To właśnie one mają realny wpływ na osiągi zarówno roweru, jak i kolarza. To coś więcej niż przewaga mierzona w pojedynczych gramach. Starannie opracowany system, równoważący optymalną mieszankę sztywności, wytrzymałości i odpowiedniej elastyczności, to to, o co nam chodziło. W nowym Scale RC trafiliśmy w dziesiątkę i zoptymalizowaliśmy wagę w całej gamie produktów. Podczas tworzenia nowego Scale RC, chcieliśmy zrobić kilka rzeczy inaczej. Scale RC wyróżnia się kilkoma inteligentnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, które optymalizują wagę i pokazują siłę innowacji SCOTT. Cechy te znajdują się we wszystkich opcjach karbonowych ram Scale RC - HMX-SL, HMX i HMF.
W całkowicie nowym Scale RC waga osprzętu spadła prawie o połowę, z 82g poprzednio do 45g w sumie (HMX-SL). Osiągnięto to dzięki zmniejszeniu użycia metalowych wkładek, w tym prowadnicy łańcucha, insertów do koszyka na bidon oraz zmniejszeniu ilości części do prowadzenia przewodów dzięki optymalizacji prowadzenia.
W nowym modelu Scale RC zredukowaliśmy ilość metalu
wszędzie tam, gdzie było to możliwe. Zamiast tego zastosowaliśmy lżejsze wersje polimerowe, które można znaleźć jako inserty do koszyka na bidon w ramach HMX-SL. Można je całkowicie zatkać w ramie dzięki inteligentnemu i elastycznemu mechanizmowi zatyczek. Możliwość ustawienia zatyczek i insertów mocowań zapewnia kolarzom maksymalną elastyczność i dodatkowo eliminuje potencjalne punkty wrażliwe, ponieważ są one łatwo wymienialne w przypadku uszkodzenia gwintu. Zatyczki i inserty są łatwe do ustawienia bez konieczności użycia dodatkowych narzędzi i dodatkowo przyczyniają się do ogólnego czystego projektu
Polimerowy insert ramy HMX-SL
Insert ma zaawansowaną pustą konstrukcję, która umozliwia zaciskanie osi głowicy na wewnętrznej powierzchni otworu w ramie i pozwala osiągnąc równą powierzchnię. Daje to super czysty wygląd jaki wyrafionowaną lekkość. Byliśmy w stanie zmniejszyć wagę o 7,5g dzięki nowej konstrukcji haków a zoptymalizowana konstrukcja tylnego trójkąta faworyzuje węższą przestrzeń w tym obszarze co z kolei umożliwiło zmniejszenie wagi o kolejne 20g w tej części ramy.
Niewielki otwór serwisowy, dostępny pod osłoną w dolnej rurze, pozwala na łatwy dostęp do wnętrza ramy bez konieczności demontażu suportu. Konserwacja ramy jest ułatwiona, jeśli chodzi o prowadzenie przewodów.
Prowadnica łańcucha została uproszczona tak, aby znajdowała się równo z ramą. Ten bardzo mały element oferuje najbardziej minimalistyczną konstrukcję. Gdy nie jest używany, można go łatwo zdjąć, a otwór można całkowicie zakryć inteligentną zatyczką, co zapewnia czysty wygląd.
KOKPIT
W nowym Scale zastosowano całkowicie nowe combo Fraser iC Syncros. Projektanci Syncrosa pracowali nad kształtem, aby przewody mogły przepływać pod kierownicą i wokół boków mostka, zanim znikną w główce ramy ze zintegrowanymi elementami z tworzywa sztucznego, aby zachować czystość i wydajność. Pozwala to uniknąć zagięć i załamań przewodów oraz zapewnia minimalistyczny wygląd przedniej części roweru.
W nowym Scale można również regulować kąt główki o 0,6 stopnia. Można to zrobić bez przecinania przewodów czy odpowietrzania hamulców. Wystarczy zdemontować kierownicę, obrócić szalki główki o 180 stopni i złożyć ponownie.
Contessa Scale 910