Opublikowano: 2023-01-02 10:33:21

Dangerholm Golden Night Ransom

Dangerholm Golden Night Ransom

Własnymi słowami Dangerholm przedstawia swoją najnowszą konstrukcję, zabierając nas w podróż po procesie budowy, a także zagłębiając się w specyfikacje, które nie tylko sprawią, że maniacy rowerów nabiorą wody w usta...

Szwecja, 2022. Dla wielu osób, które znają moją pracę, nazwa Dangerholm jest synonimem lekkich rowerów. Jeśli nie najlżejszych, to przynajmniej bardzo lekkich. I choć zdecydowanie można połączyć osiągi i niezawodność z niską masą, to oczywiście w rowerach jest coś więcej niż pogoń za gramami.
Dlatego, gdy postawiłem sobie zadanie zbudowania roweru enduro, postanowiłem dać sobie spokój z tym tematem i po prostu postawić na wysokie osiągi i funkcjonalność.. Wybrałem ramę i komponenty, które może nie są najlżejsze, ale mają inne cechy, które sprawią, że jazda będzie szybka i przyjemna.

Oznaczało to, że duży nacisk położono na kluczowe elementy, takie jak zawieszenie, hamulce i koła. Oprócz samej ramy, te trzy obszary są dla mnie najważniejsze, jeśli chodzi o jazdę grawitacyjną. Z tego powodu nie pominąłem również dbałości o szczegóły, jeśli chodzi o resztę konstrukcji. Od ceramicznych łożysk po gripyo preferowanej przeze mnie średnicy, nic nie zostało pozostawione przypadkowi.

Żadnych słabych ogniw, nic, co mogłoby Cię powstrzymać. Rower wzbudzający zaufanie, szybki i stabilny, a jednocześnie dający niesamowitą frajdę.

( Gustav Gullholm aka Dangerholm)

 

 

 

Budowa
Rower został zbudowany na ramie SCOTT Ransom 930, która jest popularnym wyborem w gamie Ransom. Posiada ona te same sprawdzone w wyścigach cechy, co jej karbonowe rodzeństwo, ale w bardziej przystępnej cenie.
Oznacza to, że masz naprawdę świetny rower uniwersalny, który możesz zabrać na wyścigi enduro, jak również na wesoły dzień w parku rowerowym z przyjaciółmi.

Geometria nie jest ekstremalna jak na dzisiejsze standardy, ale za to oferuje bardzo dobrze wyważoną jazdę. Większość zawodników szybko poczuje się komfortowo podczas szybkiej jazdy na tym rowerze, co z pewnością sprawi im wiele radości. Charakterystyka jazdy oznacza również, że będzie się on czuł jak w domu w wielu różnych typach terenu.

Rama o skoku 170mm została pomalowana farbą chromacoat o nazwie "Golden Night", która przechodzi od ciepłego złotego/brązowego odcienia, , do niebieskiego/fioletowego. W zależności od światła i kąta patrzenia rower nigdy nie wygląda tak naprawdę tak samo.

( Gustav Gullholm aka Dangerholm)

 

Zawieszenie
Jedną z pierwszych rzeczy, którą zauważysz w tym rowerze jest bardzo unikalnie wyglądający widelec. Jest to widelec Intend Blackline Ebonite Bandit, który posiada system jednej i pół korony. I chociaż jest on również dostępny jako zwykły widelec z pojedynczą koroną, wtedy bez nazwy Bandit, nie chodzi tu o wygląd czy nawet dodatkową sztywność. Chodzi o wydajność sprężyny powietrznej.
Górne przedłużenie mieści dodatkową dodatnią komorę powietrzną. Jeśli jesteś choć trochę zaznajomiony z funkcjonowaniem większości widelców ze sprężyną powietrzną, będziesz wiedział, że istnieje jedna dodatnia i jedna ujemna komora powietrzna. I w większości przypadków wyrównują się one i pracują pod tym samym ciśnieniem. W Ebonite Bandit jest tak samo, ale masz jeszcze dodatkową dodatnią komorę powietrzną, którą pompoujesz do podwójnego ciśnienia.
Oznacza to, że na początku skoku widelec pracuje przy niższym ciśnieniu powietrza, co czyni go bardzo elastycznym i wrażliwym na małe nierówności. Jednak podczas głębszego skoku, przy większych uderzeniach, do gry wchodzi druga komora powietrzna, która pracuje teraz jako jedna duża komora powietrzna, ale przy wyższym ciśnieniu. Widelec usztywnia się, oferując większe wsparcie.
Efektem końcowym jest krzywa sprężyny, która jest prawie liniowa, podobnie jak w przypadku sprężyny śrubowej. Możesz również osobno wyregulować ostatnie 20% skoku za pomocą dodatku Bandit, co pomoże Ci uniknąć ostrej jazdy w dół.


 

 

 

"Pierwszy SCOTT, jaki kiedykolwiek kupiłem, był  to SCOTT Ransom 30 z 2006 roku. I chociaż absolutnie kochałem ten rower, to od tego czasu rzeczy na pewno przeszły długą drogę."

Gustav Gullholm
Dangerholm

 

 


 

 

 

Intend produkuje również tylny amortyzator, który nazywa się Hover Gamechanger.
Ma on również dość unikalny wygląd, z dużymi cylindrami i małą średnicą wału w porównaniu do innych amortyzatorów pneumatycznych. To ostatnie ma na celu zminimalizowanie tarcia uszczelki, jeden z wielu małych kroków podjętych w celu uczynienia tego jednego z najbardziej elastycznych amortyzatorów powietrznych.

Jak można się spodziewać, widelec posiada regulację odbicia i kompresji, a także przełącznik wspinaczki, który całkowicie blokuje widelec.

Ale prawdziwa magia znów dzieje się w systemie sprężyn powietrznych, na przykład z ogromną komorą ujemnego powietrza. W sumie daje to prawdziwie ""zwojowe" odczucie, ponieważ jest tak niewiarygodnie elastyczny i delikatny.

 


Gustav Gullholm aka Dangerholm
Gustav Gullholm, lepiej znany jako Dangerholm, jest szwedzkim konstruktorem rowerów na zamówienie. W ostatnich latach doprowadził rowery do ekstremum, budując najlżejsze na świecie rowery XC oraz najlżejsze 29-calowe rowery Downhill. Nie chodzi jednak tylko o wagę, rowery muszą zawsze świetnie jeździć i wyglądać.

 

 

 



Chcesz
wiedzieć więcej?

Zapisz się do naszego
Newslettera i otrzymuj
najnowsze informacje.


Newsletter