Opublikowano: 2023-10-28 18:06:26
Dangerholm Scale RC SuperGravel
Dangerholm Scale RC Super Gravel
Dangerholm przedstawia swoją najnowszą konstrukcję, zagłębiając się w swoją wizję segmentu Super Gravel i prowadząc nas przez specyfikacje, które sprawią, że szczęka nam opadnie.
Szwecja , 2023. Gustav Gullholm aka. Dangerholm to geniusz i maniak rowerowy. Niemal niewyczerpany think tank z niespotykaną dbałością o szczegóły. W swoim nowym projekcie ponownie uwolnił się od jakichkolwiek specyfikacji i po prostu wysadził granice segmentów rowerowych, jakie znamy. Tym razem wziął nowego Scale RC, bezkompromisowego wyścigowego hardtaila SCOTT i zrealizował swoją wizję nowego roweru Super Gravel.
(Słowa Dangerholm)
Krąży taki żart, że niektóre nowoczesne rowery gravelowe stają się tak sprawne, że zaczynają przypominać rowery górskie z lat 90-tych, zwłaszcza jeśli są wyposażone w proste kierownicę. Ale czy to naprawdę taka zła rzecz?
Zdecydowanie nie, jeśli o to pytasz, przynajmniej tak długo, jak możemy zachować wszystkie nowoczesne funkcje i technologie.
Wizja
Jeśli jeździsz i trenujesz cross-country od kilku lat, prawdopodobnie spędziłeś też sporo czasu jeżdżąc po szutrze na rowerze górskim, na długo przed pojawieniem się nowoczesnego roweru gravelowego z kierownicą typu drop bar. I choć te ostatnie mają pewne zalety, jest też wiele dobrych rzeczy do powiedzenia na temat roweru górskiego zorientowanego na gravel.
Być może najbardziej oczywisty jest lepszy komfort dzięki większym oponom i lepsza kontrola, gdy sytuacja zaczyna być trudna dzięki geometrii i ustawieniu kierownicy. Chociaż oczywiście zawsze pozostaje czynnik osobistych preferencji.
Ale jeśli tak jak ja wywodzisz się z off-roadu, jest bardzo prawdopodobne, że poczujesz się jak w domu na rowerze górskim przystosowanym do jazdy po szutrze. I twierdzę, że przy odpowiednim doborze opon, przełożeń i być może szerokości kierownicy - nie będzie on dużo wolniejszy niż jego odpowiedniki z kierownicą typu drop bar.
Mamy już lekkie wyścigowe i treningowe rowery gravelowe, artystyczne stalowe rowery gravelowe i przygodowe rowery gravelowe- więc dlaczego nie odpowiednie rowery gravelowe oparte na prostej kierownicy. Biorąc więc SCOTT Scale RC i przekształcając go w rower gravelowy, czy można użyć lepszej nazwy niż SG, jak w Super Gravel?
(Słowa Dangerholm)
Mistrz i jego dzieło - Gustav Gullholm aka. Dangerholm
Budowa
W 2023 roku ramy SCOTT Scale zostały całkowicie przeprojektowane, w tym zarówno modele aluminiowe, jak i ich karbonowe odpowiedniki. Ten rower jest zbudowany na ramie Scale RC World Cup, która znajduje się pośrodku i jest wykonana z włókna węglowego HMX.
Z przodu znajduje się zupełnie nowy widelec SCOTT Scale Rigid, który doskonale integruje się z ramą. Daje ci możliwość pójścia w kierunku szutru, tak jak ja to zrobiłem, lub może być idealnym widelcem, jeśli chcesz zmienić swój górski hardtail w maszynę wyprawową.
Ten rower ma kilka niesamowitych tytanowych komponentów, a dwa, które łatwo przeoczyć na pierwszy rzut oka, można znaleźć w zestawie ramy. Osie przelotowe są obrabiane we Włoszech przez METI i chociaż nie są lżejsze niż standardowe osie aluminiowe, nadrabiają to pięknym tytanowym odcieniem i oczywiście są niezwykle mocne i sztywne.
Z tyłu znajduje się wydrukowany w 3D tytanowy hak przerzutki UDH firmy Sturdy Cycles. Ma on wydrążoną konstrukcję, obrobioną podkładkę i gwint idelanie spasowane do tytanowych osi.
"Chociaż uwielbiam mój rower gravelowy z kierownicą typu drop-bar, jest coś takiego w konstrukcji gravelowej opartej na rowerze górskim. Jest super zabawny i inspiruje do zabawnej jazdy, takiej jak popping wheelie, zapewnia duży komfort dzięki dużej objętości opon i grubym piankowym gripom, a poza tym, że jest nieco mniej aerodynamiczny, jest zasadniczo tak samo szybki".
Gustav Gullholm
Dangerholm
SPECYFIKACJA
Rama : SCOTT Scale RC World Cup rozmiar L
Hak przerzutki: Sturdy Cycles 3D printed titanium
Widelec: SCOTT Scale Rigid
Osie: METI Titanium
Stery: Syncros with CeramicSpeed SLT bearings
Kierownica: Syncros Fraser iC SL 80mm -20degrees 720mm
Gripy: Syncros Foam
Sztyca: Schmolke Carbon TLO
Siodło: Berk Composites
Korba : Sturdy Cycles MTB 3D printed titanium
Zębatka: Dward Design ”DangerDward” 42T
Suport: CeramicSpeed
Pedały: Shimano XTR with METI Rapido titanium axles
Łańcuch: SRAM RED
Kaseta: e*thirteen Helix Race Gravel 9-45T
Tylna przerzutka: SRAM RED AXS XPLR with gold Carbon-Ti limit screws
Wózek tylnej przerzutki: CeramicSpeed OSPW 3D printed hollow titanium
Koła: Syncros Silverton SL
Opony: Kenda Rush Pro TR 2.4”
Dętki: Revoloop Ultra MTB
Hamulce: Trickstuff Piccola Carbon
Tarcza hamulcowa: Trickstuff Dächle UL 160mm
Nakrętki do tarcz: Sturdy Cycles 3D printed titanium
Koszyk: Sturdy Cycles titanium
Przednie Światło: Moonlight Mountaingear Bright As Day 4000
Waga z pedałami: 7,67kg
Dodaj 650 g za kompletny system oświetlenia, w tym bidon i mocowanie.
Gustav Gullholm aka Dangerholm
Gustav Gullholm, lepiej znany jako Dangerholm, to szwedzki konstruktor rowerów na zamówienie. W ostatnich latach doprowadził rowery do ekstremum, budując najlżejsze na świecie rowery XC, a także najlżejszy 29-calowy rower zjazdowy. Nie chodzi jednak tylko o wagę, rowery muszą zawsze świetnie jeździć i wyglądać.