Opublikowano: 2024-11-17 08:14:34
Dangerholm Spark Visione
SCOTT Spark Visione by Dangerholm
Gustav Gullholm aka Dangerholm powraca ze swoim najnowszym projektem, pokazując nam swoją wizję futurystycznego roweru górskiego. Odkryj wszystko, co musisz wiedzieć o Spark Visione.
Szwecja 2024. Ulubiony szwedzki tuner rowerowy zniknął ostatnio w swojej jaskini z nożem i klocem drewna, wywołując spekulacje, że może zamienić swoje narzędzia na nową pasję - obróbkę i rzeźbienie w drewnie. Zamiast jednak całkowicie zmienić bieg, znalazł nowy sposób na urzeczywistnienie swoich futurystycznych i innowacyjnych wizji. Po niezliczonych godzinach doskonalenia tej nowej umiejętności i współpracy z zespołem Scott i Syncros, drewniany prototyp ewoluuje w pełni nadające się do jazdy tytanowe arcydzieło.
Śledź podróż Dangerholma, która doprowadziła do powstania tego koncepcyjnego roweru marzeń inspirowanego samochodami sportowymi w „Rosso Corsa”, po raz pierwszy zaprezentowanego na Eurobike 2024, a teraz dostępnego jako pełna kolejne historyczne dzieło.
„SCOTT Spark RC to studium takiego wyrafinowania i ewolucji. Wykorzystując najnowszą i najlepszą technologię, po raz kolejny próbujemy podnieść poziom, wprowadzając czystszą integrację, ale jednocześnie czyniąc tę integrację bardziej przyjazną dla użytkownika niż kiedykolwiek „.
- Dangerholm
(Słowa Dangerholma)
Koncepcja i kontekst
Rowery, a może zwłaszcza rowery górskie, dokonały ogromnego skoku w ciągu ostatnich 15 lat. Innowacje, które kiedyś były egzotyczne i futurystyczne, a czasem nawet uważane za niepotrzebne, są obecnie powszechnym widokiem nawet w rowerach klasy podstawowej.
Podobnie jak w przypadku nowości w przeszłości, niektórzy uważają je za niepotrzebne lub nawet ich nie lubią. Wierzę jednak, że wraz z upływem czasu, dopracowaniem i ewolucją, po raz kolejny przekonamy się, że niektóre z tych nowych stylów projektowania i koncepcji technicznych są tutaj na stałe i będą powszechne za 5-10 lat.
TSCOTT Spark RC to studium takiego udoskonalenia i ewolucji. Wykorzystując najnowszą i najlepszą technologię, po raz kolejny próbujemy podnieść poziom, wprowadzając czystszą integrację niż kiedykolwiek, ale jednocześnie czyniąc tę integrację bardziej przyjazną dla użytkownika niż kiedykolwiek.
Włoska nazwa „Visione” i lakier Ferrari „Rosso Corsa” to mały hołd dla niesamowitych samochodów koncepcyjnych, klasyków sportów motorowych i projektów, za które dziękujemy Włochom. Głębokie źródło inspiracji, gdy chcesz spróbować przekroczyć granice.
Pomysły na integrację i projekt
SCOTT jest liderem integracji od wielu lat. Podczas gdy najnowsza generacja Spark RC może pochwalić się nawet zintegrowanym tylnym amortyzatorem ukrytym wewnątrz ramy, ta funkcja wraz z wewnętrznym prowadzeniem kabli była obecna w jednym z rowerów zjazdowych marki już w 1993 roku.
Zainspirowany takimi projektami, sam również starałem się krok po kroku dążyć do integracji w moich rowerach. Jednak zawsze istniały pewne czynniki ograniczające, takie jak kable lub konieczność rezygnacji z odrobiny praktyczności, na przykład poprzez poprowadzenie przewodów hamulcowych wewnątrz kierownicy.
Ale tym razem technologia nadążyła za moimi pomysłami, pozwalając mi połączyć wygląd, wydajność i łatwość konserwacji w sposób, który wcześniej nie był możliwy.
Sercem tego wszystkiego jest bardzo futurystycznie wyglądająca kierownica koncepcyjna wydrukowana w 3D. Wspólny wysiłek oparty na kilku moich pomysłach, które zostały dopracowane, zaprojektowane i udoskonalone przez zespół badawczo-rozwojowy Syncros, a następnie ostatecznie wyprodukowane przez TRUMPF.
Wszystko zaczęło się od mojego dążenia do zintegrowania przewodów w bardziej przyjazny dla użytkownika sposób. Wpadłem więc na pomysł, aby zamiast przeprowadzać przewody hamulcowe przez kierownicę, zastosować pół-wewnętrzną konstrukcję, wykorzystując kanały w dolnej części.
Jestem również wielkim fanem ultra minimalistycznych manetek Zirbel Twister WE03, więc chciałem, abyśmy znaleźli sposób na ich integrację z koncepcyjną kierownicą. Zwykle manetki Zirbel podłącza się do standardowego SRAM AXS BlipBox, ale ten ostatni jest nieco zbyt duży, aby po prostu ukryć go w kierownicy. W kolejnym genialnym posunięciu zespół wymyślił projekt być może najbardziej podobny do uchwytu na kartę SIM w telefonie.
SPECYFIKACJA
Rama: SCOTT Spark RC size L
Sztywn oś: METI Titanium
Damper: RockShox SID Flight Attendant
Widelec: RockShox SID Ultimate Flight Attendant
Stery: Syncros adjustable HA equipped with CeramicSpeed SL bearings
Kierownica : Syncros x TRUMPF x Dangerholm 3D printed prototype
Gripy: Syncros Foam Grips
Mocowanie Garmin: Syncros iC Front Computer Mount
Sztyca: RockShox Reverb AXS 100mm
Siodło: Bike Ahead Composites Hyper Saddle
Manetki: Zirbel Twister WE01 connected to custom SRAM AXS BlipBox
Hamulce: Trickstuff Piccola with 3D printed titanium levers by TRUMPF
Śruby zacisków hamulcowych: METI Titanium
Tarcze: Trickstuff Dächle UL 160mm+180mm
Tylna przerzutka: SRAM XX SL Eagle Transmission
Prowadnica łańcucha: CeramicSpeed X OSPW for Transmission
Korba: 5Dev XC titanium
Pomiar mocy: SRAM XX SL 38T
Pedały: Xpedo M-Force 8 Ti
Łożyska suportu: CeramicSpeed DUB
Łańcuch: SRAM XX SL Eagle Transmission
Kaseta: SRAM XX SL Eagle Transmission
Koła: Zipp 1ZERO HiTop SW
Opony: Vittoria Mezcal and Peyote XC Race 2,4”
Mleczko: Syncros Eco Sealant
Koszyk na bidon: Geek Components 3D printed titanium, Syncros Tailor Cage 1.0 alternative
Komputer: Hammerhead Karoo
Waga: 11.02kg z pedałami
Gustav Gullholm aka Dangerholm
Gustav Gullholm, lepiej znany jako Dangerholm, to szwedzki konstruktor rowerów na zamówienie. W ostatnich latach doprowadził rowery do ekstremum, budując najlżejsze na świecie rowery XC, a także najlżejszy 29-calowy rower zjazdowy. Nie chodzi jednak tylko o wagę, rowery muszą zawsze świetnie jeździć i wyglądać.