Opublikowano: 2025-08-30 15:35:30

Nowy kask SCOTT Split Mips, w którym drużyna Q36.5 Pro Cycling Team wystartuje w wyścigu La Vuelta

Nowy kask SCOTT Split Mips, w którym drużyna Q36.5 Pro Cycling Team wystartuje w wyścigu La Vuelta

Stworzony z myślą o prędkości. Zaprojektowany z myślą o rzeczywistych warunkach wyścigowych. Przedstawiamy nowy model Split Mips – nasz najszybszy i najbardziej wszechstronny kask, który zostanie dziś wykorzystany podczas 5. etapu wyścigu La Vuelta przez drużynę Q36.5 Pro Cycling Team.

Givisiez, Szwajcaeia. Wyścigi na czas i triatlon wymagają od zawodników i ich sprzętu maksymalnego wysiłku. Tworząc nowy kask Split Mips, inżynierowie SCOTT postawili sobie jeden cel: stworzyć najszybszy i najbardziej elastyczny kask, jaki kiedykolwiek zaprojektowaliśmy. Kask, który spełniałby zmieniające się potrzeby najlepszych sportowców na świecie, a jednocześnie dawałby każdemu zawodnikowi możliwość dostosowania jego właściwości do indywidualnych potrzeb, dyscypliny i warunków wyścigu.

W ścisłej współpracy z ekspertami w dziedzinie aerodynamiki i profesjonalnymi sportowcami każda linia, otwór wentylacyjny, szyba i osłona nowego kasku zostały przeanalizowane za pomocą CFD i testów w tunelu aerodynamicznym.

Efekt? Kask, który zapewnia sprawdzone korzyści aerodynamiczne, płynną integrację i rzeczywistą możliwość regulacji. Jego unikalna koncepcja Aero Reshape Concept, obejmująca wymienne osłony, dostosowuje się do preferowanej pozycji każdego rowerzysty, a zintegrowana technologia Amplifier Lens Technology zapewnia ostrzejszy, wyraźniejszy obraz i lepszy kontrast w każdych warunkach.


 


NIE MA JEDNEGO ROZMIARU DLA WSZYSTKICH

Aerodynamika w kolarstwie nie jest jednowymiarowa. To, co sprawdza się w tunelu aerodynamicznym dla jednego testującego kolarza, nie zawsze przekłada się na rzeczywistą prędkość. Dzięki naszym pracom rozwojowym w różnych dyscyplinach oraz ciągłym opiniom od naszych profesjonalnych sportowców i drużyn stało się jasne, że kask zaprojektowany dla jednego kolarza, w jednej pozycji, w idealnych warunkach, nie odzwierciedla rzeczywistości.

Wymagania 30-minutowej jazdy na czas w ramach WorldTour są zupełnie inne niż wielogodzinny wysiłek podczas triathlonu na pełnym dystansie. Pozycje jazdy są różne, podobnie jak budowa ciała, ustawienia kokpitu i warunki pogodowe.

Dlatego nie postanowiliśmy stworzyć najszybszego kasku do jednego scenariusza. Zamiast tego stworzyliśmy modułowy system, który pozwala sportowcom testować, dostosowywać i dopasowywać ustawienia kasku do swojej pozycji, wyścigu i rzeczywistości.

OPARTE NA TECHNOLOGII – KONCEPCJA AERO RESHAPE (ARC)

Po raz pierwszy rowerzyści mogą dostosować profil aerodynamiczny kasku do pozycji ciała i ustawienia kokpitu. System ARC wyposażony jest w wymienne tylne osłony, zoptymalizowane pod kątem niskiej pozycji głowy (LHP) lub wysokiej pozycji głowy (HHP). Niezależnie od tego, czy ścigasz się w wyścigu TT, czy w triathlonie długodystansowym, kask Split Mips dostosowuje się do Ciebie, a nie na odwrót.


 

 

 

LHP Skirt – Agresywna konfiguracja do jazdy na czas
Zaprojketowany z myślą o niskich, aerodynamicznych pozycjach jazdy, typowych dla jazdy na czas (time trial). Osłona (skirt) płynnie kieruje strumień powietrza nad ramiona i górną część pleców, redukując opór powietrza i oszczędzając energię (watty)..

 

 

 

HHP Skirt – Wyprostowana pozycja triathlonowa
Osłona zoptymalizowana pod kątem bardziej wyprostowanej pozycji głowy, typowej w triathlonie. Jej kształt utrzymuje niski opór powietrza, nawet przy zmianach postawy zawodnika, zapewniając aerodynamiczną efektywność w różnych kątach wiatru.

 


 

ZAPROJEKTOWANY JAKO SYSTEM WYSOKICH OSIĄGÓW

Od samego początku filozofia projektowa Split Mips była jasna: wszystko podporządkowane prędkości i funkcjonalności. Każda decyzja, każdy detal został opracowany z myślą o maksymalnej wydajności w najbardziej wymagających warunkach wyścigowych, gdzie komfort, aerodynamika i użyteczność muszą działać w pełnej harmonii.
Jego nietypowe proporcje nie są przypadkiem — forma została w pełni podporządkowana funkcji.

Stawiając na pierwszym miejscu efektywność aerodynamiczną i dopasowanie do realnych warunków, a nie tradycyjną estetykę, stworzyliśmy kask, w którym to osiągi wyznaczają kierunek, a design za nimi podąża.

Jednym z największych wyzwań projektu była integracja modułowego systemu ARC — szyby, skorupy kasku i wymiennych osłon — w spójną, aerodynamiczną całość. Efekt? Konstrukcja bez kompromisów, a odważna czarna linia przebiegająca przez skorupę kasku wyraźnie podkreśla jego charakter: wyraźne odejście od schematów.

Split Mips to system wysokich osiągów w pełnym znaczeniu: szybki, wygodny i bezkompromisowy.

Download PR & Communication Assets

 


 

 

ZWIĘKSZONA WIDOCZNOŚĆ DZIĘKI MAGNETYCZNEJ SZYBIE


Kask wyposażony jest w magnetyczną szybę, która płynnie i pewnie zatrzaskuje się na miejscu. Został zaprojektowany tak, aby bezproblemowo współpracować z obiema wersjami osłon (skirt), umożliwiając szybką i łatwą wymianę – w zaledwie kilka sekund dopasowuje się do Twoich potrzeb.

Dzięki technologii soczewek SCOTT Amplifier, szyba poprawia kontrast, zwiększa ostrość widzenia i wyostrza każdy szczegół drogi przed Tobą.
Efekt? Lepsza koncentracja, zoptymalizowana wydajność i pewność, która pozwala jechać szybciej i mocniej.


SZYBKI Z ZAŁOŻENIA, JESZCZE SZYBSZY Z WYBORU


W agresywnych pozycjach czasowych (TT) kask Split Mips zapewnia zauważalne zyski wydajności względem swojego poprzednika, w konfiguracji z osłoną LHP:

- 2,8 W oszczędności przy 50 km/h i kącie natarcia 0°

- Średnio 1,53 W oszczędności w zakresie kątów natarcia od 0° do 15°

- Nawet do 8,1 sekundy szybciej na dystansie 40 km (jazda na czas, przy mocy 350 W)

(W porównaniu z poprzednim kaskiem SCOTT Split, rozmiar S/M vs. TT26 M/L, konfiguracja LHP)

Nie istnieje jeden kask, który będzie najszybszy dla każdego kolarza. Ale dzięki modułowemu systemowi ARC, możesz teraz dobrać konfigurację, która będzie najlepsza i najszybsza właśnie dla Ciebie.


„Nowy kask czasowy SCOTT Split Mips to zupełnie nowe podejście do optymalizacji sprzętu. Obie wersje osłon oferują poprawę aerodynamiki. Która z nich przynosi największe korzyści, zależy od wielu czynników, ale dzięki modułowej konstrukcji możemy błyskawicznie przełączać się między wariantami i sprawdzać, który z nich najlepiej działa dla każdego z naszych zawodników.”

Ken Ballhause
Kierownik ds. biomechaniki
Q36.5 Pro Cycling Team

 

„Aerodynamika to niezwykle indywidualna cecha — to, co działa u jednego zawodnika lub w określonych warunkach, niekoniecznie sprawdzi się u innego. Dlatego obraliśmy inne podejście i zaprojektowaliśmy modułową konstrukcję, która nie tylko dostosowuje się do różnych kolarzy i dyscyplin, ale ma też potencjał, by uczynić ten kask odpornym na upływ czasu.”

Jose Pereira
Product Manager - Kaski
SCOTT Sports

 



Chcesz
wiedzieć więcej?

Zapisz się do naszego
Newslettera i otrzymuj
najnowsze informacje.


Newsletter